مسئول موسسه فرهنگی بنون به دفاع پرس خبر داد

"سنگر آسمانی" برای هفتمین سال متوالی در شلمچه برگزار می‌شود

مدیر موسسه فرهنگی بنون گفت: "سنگر آسمانی" برنامه‌ای است که عملیات‌های دفاع مقدس را در قالب بازی و سرگرمی بازسازی کرده و امسال نیز برای هفتمین سال متوالی در شلمچه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹ - 23November 2014

سید یاسر موسوی مدیر موسسه فرهنگی بنون در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در خصوص اجرای طرح سنگر آسمانی گفت: این طرح شش سال گذشته با اجرا در یادمان های عملیاتی دفاع مقدس آغاز شد. سنگر آسمانی طرحی ویژه کودک و نوجوانان است که تاریخ دفاع مقدس را به صورت عملی بازسازی می کند.

وی از جمله ویژگی های این طرح را حضور مخاطبین کودک در طول اجرای برنامه دانست و بیان کرد: در این طرح یکی از عملیات های دفاع مقدس برای مثال عملیات مرصاد، عملیات خیبر و یا عملیات بیت المقدس بازسازی می شود و در قالب بازی و سرگرمی در حین اجرای برنامه، خود مخاطب نقش بیسیم چی یا رزمنده یا امدادگر را ایفا می کند.

مدیر موسسه فرهنگی بنون با اشاره به اینکه این برنامه از انعطاف بسیار بالایی برخوردار است و با چند رویکرد اجرا می شود، افزود: در قالب این برنامه مسائل تربیتی و دینی ارائه می شود که شخصی به عنوان رزمنده که از اجرا کنندگان برنامه است به این بازی جهت می دهد.

موسوی با بیان اینکه 6 دوره این طرح برگزار شده است و هفتمین دوره آن امسال در شلمچه برگزار می شود در خصوص انگیزه اجرای این برنامه گفت: هر ساله راهیان نور با هدف زیارت شهدا و بازدید خانواده ها از مناطق عملیاتی برگزار می شود. در این بین برنامه های ویژه ای از جمله کلاس، سخنرانی و جلسات برای بزرگسالان برگزار می شود اما برای قشر کودک و نوجوان که نسل آینده ساز نظام جمهوری اسلامی هستند برنامه خاصی تدارک دیده نشده بود تا در آینده با اطلاع کامل از آنچه در دفاع مقدس روی داده است به تاریخ ایران اسلامی افتخار کنند به همین جهت طرح سنگر آسمانی برنامه ریزی شد تا در ساعاتی که خانواده ها مشغول زیارت هستند برای مخاطب کودک و نوجوان اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه سعی شده است تا از کار تکراری و غیر کارشناسی جلوگیری شود افزود: مسئولان امر تاکید داشتند تا کار درست و بی عیبی صورت بگیرد. حجت الاسلام والمسلمین تراشیون که از استادان برجسته در حوزه تربیت کودکان است تاکید بر جلوگیری از کار مستقیم داشت و با توجه به اینکه نظریه کلیه کارشناسان و روانشناسان کودک در جهان آموزش از طریق بازی است این طرح به صورت بازی پیشنهاد شد.

مدیر موسسه فرهنگی بنون به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رواج فرهنگ راهیان نور در شهرها اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز مسئولان اشراف کامل به این طرح نداشتند تنها توانسته ایم در هفته دفاع مقدس در سه شهر قم، تهران و شیراز این برنامه را با محتوای مناسب با فرهنگ هر شهر اجرا کنیم.

وی افزود: طرح کامل و جامعی از "سنگر آسمانی" برای ارائه به کمیسیون آموزش و پرورش مجلس در نظر گرفته شده است تا بتوانیم وجوه مختلف دفاع مقدس را بازسازی کنیم.

موسوی در خصوص استقبال کودکان و خانواده ها از این طرح گفت: با وجودی که معتقدیم کار هنوز تکمیل نشده است اما خوشحالیم که با استقبال و درصد رضایت بالای کودکان همراه بوده است.

مدیر موسسه فرهنگی بنون در پایان با بیان اینکه سعی شده است تا در جهت پاسخگویی به شبهات و سوالات جامعه جهانی نسبت به دفاع مقدس و ایران این طرح به نوعی دیگر اجرا شود بیان داشت: این طرح با هدف صدور انقلاب اسلامی و مبانی فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در قالب فرهنگ دفاع مقدس در حال طراحی است. همچنین طرح "خیمه آسمانی" با رویکرد مهدوی هم اکنون در شبستان شماره 2 مسجد مقدس جمکران برای فرزندان کودک و نوجوان زائران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها