رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس درگفت‌وگو با دفاع پرس:

پیاده سازی صوت‌ها در عملیات «کربلای ۴» شبهات را برطرف می‌کند

«محمد نبی رودکی» از پیاده سازی نوار‌های صوتی عملیات کربلای ۴ خبرداد و گفت: در حال حاضر بسیاری از اسناد موجود را بررسی می‌کنیم و با پیاده سازی صوت‌ها بسیاری از شبهات برطرف خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ - 09January 2019

عملیات کربلای 4، عملیات اصلی بودسردار سرتیپ پاسدار «محمدنبی رودکی» رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در شیراز گفت: عملیات کربلای 4 عملیات اصلی ایران بود که انجام شد اما بعد از اینکه این عملیات لو رفت و دشمن فکر نمی کرد عملیات کربلای 5 به این سرعت صورت بگیرد و آن زمان تبدیل به عملیات فریب آنها شد.

وی درخصوص توئیتی که فرمانده اسبق سپاه در سالروز عملیات کربلای 4 نوشت و کاربران برداشت های مختلفی از این موضوع داشتند گفت: پس از بازتاب این توئیت در فضای مجازی سرلشکر «محسن رضایی» در برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» حضور یافت و موضوع را اصلاح کرد و گفتند که منظورشون این نبوده که از ابتدا این عملیات فریب بوده، بلکه بعد از لو رفتن این عملیات، تبدیل به عملیات فریب شد که نتیجه آن را در عملیات کربلای 5 شاهد بودیم.

 فرمانده لشکر 19 فجر در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: بعد از عملیات کربلای 4 دشمن اکثر نیروهای خود به مرخصی فرستاده بود، ما از این موقعیت استفاده کردیم و عملیات کربلای 4 را اجرا و به دشمن حمله کردیم.

سردار رودکی تصریح کرد: اوایل عملیات کربلای 4 مسئولین رده بالا و فرماندهان فهمیدند که عملیات لو رفته است به همین دلیل اقدامات لازم را انجام دادند، حتی سرلشکر محسن رضایی به خود من دستور عقب نشینی را دادند، با این حال کربلای 4 عملیات «عدم الفتح» بود که زمینه ساز عملیات کربلای 5 بعد از مدت کوتاهی شد.

وی در ادامه در مورد پیروزی رزمندگان در کربلای 5 گفت: بعد از عملیات عراقی ها فکر کردند ایران عملیات های سالانه خود را انجام داده است و فرمانده های خود را به مرخصی فرستادند و به بعضی از آنها مدال دادند و از این موقعیت فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس استفاده کرد و به فرماندهان لشکرها دستور داد که آماده باشید و برای 3 شب دیگر عملیات انجام دهید، این در حالی بود که بعضی از فرماندهان رده  های بالای لشکرها به شهادت رسیده بودند، یادم هست در 10 دی ماه 64 در جلسه ای که با حضور آیت الله «رفسنجانی»، حجت الاسلام «حسن روحانی» و دیگر مسئولین برگزار شد من در خصوص عملیات توضیح دادم و بعد از آن جلسه تصمیم بر اجرای عملیات کربلای 5 شد.

 همچنین رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در خاتمه از پیاده سازی نوارهای صوتی عملیات کربلای 4 خبرداد و گفت: در حال حاضر بسیاری از اسناد موجود را بررسی می کنیم و با پیاده سازی صوت ها بسیاری از شبهات برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار