پایگاه مقاومت بسیج دانشکده «دین و رسانه» در قم افتتاح شد

پایگاه مقاومت بسیج دانشکده دین و رسانه همزمان با ایام دهه بصیرت، با حضور رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما و جمعی از مسئولان سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) افتتاح شد.
کد خبر: ۳۲۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ - 08January 2019

پایگاه مقاومت بسیج دانشکده «دین و رسانه» در قم افتتاح شدبه گزارش دفاع پرس از قم، همزمان با ایام دهه بصیرت و در آستانه سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم، پایگاه مقاومت بسیج دانشکده دین و رسانه طی مراسمی با حضور رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما و جمعی از مسئولان سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) افتتاح و «محمد بجاری» به عنوان نخستین فرمانده این پایگاه معرفی شد.

«محمدمهدی رحمتی» رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما طی سخنانی در این مراسم با اشاره به نقش شهر قم در شکل گیری و حرکت رود خروشان انقلاب اسلامی، عنوان کرد: جایگاه شهر قم در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم، ویژه است و در این میان، دانشکده دین و رسانه قم می‌تواند در هدایت جریان زنده انقلاب، نقش تأثیرگذاری ایفا کند.

وی اظهار امیدواری کرد دانشکده دین و رسانه بتواند در جریان سازی رسانه‌ای نظام و انقلاب اسلامی، از ظرفیت‌های بالقوه خود که دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشکده هستند، بهره لازم را ببرد.

رحمتی همچنین از آمادگی مرکز بسیج صدا و سیما برای مشارکت با دانشکده در تولید آثار فاخر کوتاه همچون موشن گرافی و میان برنامه و نیز آثار بلند از جمله فیلم مستند و برنامه تلویزیونی خبر داد و افزود: از دانشکده قم انتظار می‌رود که بنیاد خط شکنی، خلاقیت و نشر ارزش‌ها در آن شکل بگیرد.

در ادامه، «ساجدی» معاون سیاسی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) نیز در سخنانی ضمن اشاره به یکی از اهداف عمده بسیج که ارتقای سطح بینش سیاسی است، تصریح کرد: بینش سیاسی، جز با شناخت دشمن ممکن نیست و یکی از شعار‌های اصلی همه دشمنان اسلام و نظام اسلامی، جدایی دین از سیاست بوده و هست.

وی سپس به تشریح ابعاد جنگ دشمنان علیه انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: نظام سلطه چندین سال است که علیه ما جنگی ترکیبی اقتصادی، سیاسی، شناختی، دیپلماتیک، سایبری و جنگ‌های نامنظم به راه انداخته، اما با استعانت از خداوند متعال و با محوریت، ولی فقیه زمان، می‌توانیم توطئه‌های دشمنان قسم خورده نظام را خنثی کرده و روز به روز در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و... پیشرفت نماییم.

«علیرضا پویا» رئیس دانشکده دین و رسانه نیز طی سخنانی جایگاه ویژه بسیج در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: جایگاه و پایگاه بسیج در کشور ما، در عمق اعتقاد و جان مردم است، اما در عین حال، پذیرش دستوری و رهنمودی از یک مقام الهی هم دارد. این تفاوتِ بسیج در کشور ما با نهاد‌های مشابه در کشور‌های دیگر است؛ یعنی همان ارتباط و اتصال با امام تعیین شده از مسیری الهی و به همین دلیل است که باب جهاد و شهادت در بسیج باز است.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم آنگونه که باید، ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و پیروزی‌های آن را در عرصه بین الملل، در قالب هنر و رسانه به مردم نشان دهیم، تصریح کرد: در این مسیر، بسیج سازمان صدا و سیما می‌تواند نقش ویژه‌ای را ایفا کند.

رئیس دانشکده دین و رسانه در ادامه ضمن اشاره به منحصر به فرد بودن این دانشکده از جهت طلابی که با سلاح علوم حوزویِ توأم با تقوا، پا در عرصه هنر و رسانه می‌گذارند، اظهار امیدواری کرد پایگاه بسیج دانشکده بتواند با بهره گیری از این ظرفیت مهم، شرایط مساعدی را برای رسیدن به اهداف ترسیم شده رسانه ملی فراهم آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها