فرمانده اسبق سپاه:

ابعاد قطعنامه ۵۹۸ به نفع ایران بود و عراق هیچ سودی از آن نبرد/ عملکرد ترامپ مانند صدام است

سرلشکر محسن رضایی گفت: خجالت آور است که برخی از مسئولین همچنان منتظر مذاکره با آمریکا هستند، زیرا عملکرد ترامپ همانند صدام است.
کد خبر: ۳۲۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ - 08January 2019

ابعاد قطعنامه ۵۹۸ به نفع ایران بود و صدام هیچ نفعی از آن نبردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام در «دومین همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس» اظهار داشت: یاد و خاطره دفاع مقدس هیچ وقت از یاد مردم ایران پاک نخواهد شد.

وی اظهار داشت: بسیاری در طول تاریخ تلاش کردند حادثه عاشورا نیز از یاد‌ها پاک شود، اما موفق نشدند و خاطرات دفاع مقدس نیز همین روند را طی می‌کند.

رضایی افزود: از دستاورد‌های جنگ می‌توان به داشتن قوی‌ترین نیروی نظامی منطقه که متعلق به ایران است نام برد و همچنین رسیدن به دانش و تجارب عظیم در ساخت موشک‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواست جنگ را به ایران بکشاند و انقلاب اسلامی را ناموفق جلوه دهد، اما امروز جنگ نصیب خود متحدین شده است.

ابعاد قطعنامه ۵۹۸ به نفع ایران بود

رضایی در ادامه گفت: ابعاد قطعنامه ۵۹۸ به نفع ایران بود و صدام هیچ نفعی از این قطعنامه نبرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز در برخی از اظهارنظرها به شهدای ما در کربلا ۴ و ۵ انتقاد می‌شود که خجالت آور است.

عملکرد ترامپ مانند صدام است

فرمانده اسبق سپاه یادآور شد: خجالت آور است که برخی از مسئولین همچنان منتظر مذاکره با آمریکا هستند، زیرا عملکرد ترامپ مانند صدام است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: ترامپ مانند صدام می‌گوید برجام را طوری که من می خواهم باید بنویسید، این اصلا عقلانی نیست.
رضایی اظهار کرد: رزمندگان ما با قدرت و شجاعت جلوی هجوم عراقی‌ها ایستادند، دشمن از ماهواره برای شناسایی مکان‌های اسقرار رزمندگان استفاده می‌کرد.

تاریخ در مورد عملیات کربلای ۴ و ۵ خواهد گفت

وی ادامه داد: بعد‌ها تاریخ در مورد عملیات کربلای ۴ و ۵ خواهد گفت که رزمندگان چه رشادت‌هایی به خرج دادند.

وی افزود: دستاورد‌های جنگ تنها این نیست که سرزمین خود را آزاد کردیم، در واقع دشمن را به مکر خودش دچار کردیم و در برابر توطئه‌های دشمن مقاومت کردیم.

وی افزود: اینکه برخی شهدا و دفاع مقدس را زیر سوال می‌برند، کور خوانده‌اند و ما همه برای سربلندی ملت ایران حاضریم تا اخرین قطره خون از رهبر انقلاب و جمهوری اسلامی دفاع کنیم.

رضایی ادامه داد: ملت ایران راه امام را ادامه می‌دهند، دشمن با تحریم کشور را تحت فشار قرار داده، اما این کار‌ها کاملا اشتباه است.

فرمانده اسبق سپاه یادآور شد: تاریخ نویسی کاره بسیار سختی و مهمی است و باید در روایت عملیات‌ها دقت بیشتری شود، اما قضاوت با کارشناسان نظامی است.

رضایی اظهار کرد: تحلیل و روایت یک نوع تخصص است و باید آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شود.

وی درخاتمه گفت: از دولت درخواست دارم بودجه نیرو‌های مسلح را کاهش ندهد، زیرا این موضوع بسیار جدی است و باید به بودجه نیرو‌های مسلح توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار