استعفای اسماعیل امینی از اداره کتاب؛

امینی: عمرم را خرج سیاست نمی‌کنم

اسماعیل امینی سر گروه بخش شعر اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ادامه فعالیت در این سمت اعلام انصراف و استعفا کرد.
کد خبر: ۳۲۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ - 08January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از مهر، اسماعیلی امینی که در زمره نخستین افرادی بود که به صورت رسمی از فعالیت خود به عنوان سرگروه بخش شعر در اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داده بود از ادامه همکاری با این اداره انصراف و استعفا داد.

امینی در گفت‌وگویی با تایید این خبر اظهار داشت: نخست باید بگویم که من با آقای مرادی نیا مدیرکل اداره کتاب و کتابخوانی هیچ اختلاف نظری ندارم. ایشان از دوستان خوب من است و واقعا نیز او را فاضل می‌دانم. از سوی دیگر این مسئولیت سمتی نبوده که جایگاه ویژه‌ای به من داده باشد. جالب است بدانید که حتی حقوق هم ندارد. اما من از ادامه این فعالیت اعلام انصراف دادم.

وی ادامه داد: من بر این باورم که در عرصه فرهنگ به جای پنهان‌کاری و سیاسی‌بازی و کار به اصطلاح امنیتی کردن باید به صاحب ادبیات و فرهنگ توجه شود. برای من سیاست و سیاسی‌بازی اینقدر اهمیت ندارد که فرهنگ و دین و اخلاق و زبان فارسی مهم است. وقتی که اولویت در این اداره سیاست و سیاست‌مداران باشد نه فرهنگ و ادبیات و دین و اخلاق و زبان فارسی، ترجیح می‌دهم که از ادامه فعالیت با آن انصراف دهم.

این شاعر و دبیر سابق جشنواره شعر فجر افزود: متاسفم که زبان و فارسی و فرهنگ و دین و اخلاق در بررسی‌ها مهم شمرده نمی‌شود و فقط مواظبت می‌شود که فلان چهره سیاسی ناراحت نشود. من این رفتار را به نفع کشورم نمی‌دانم. من عمرم را صرف سیاست نمی‌کنم. اگر کتابی بخواهد با دین و فرهنگ و زبان فارسی در تعارض باشد با آن برخورد می‌کنم، اما اینکه فلان سیاستمدار از انتشار یک کتاب ناراحت شود برایم مهم نیست. وقتی می‌بینم نگاه حاکم با نگاه من تفاوت دارد از ادامه کار منصرف می‌شوم که شدم.

امینی گفت: در اداره کتاب به اهل قلم می‌گوییم کتابت از نظر زبان و رسم الخط فارسی ایراد دارد و یا متنی که نوشتی به عنوان نوحه وهن تشیع و امام است، می‌گویند چطور فلان کتاب از فلان آدم سیاسی را مجوز می‌دهید. ذهن همه انگار سیاسی شده و دیگر کسی نگران زبان فارسی ورسم الخط و دین و اخلاق نیست. همه به این فکر می‌کنند که نسبتشان با سیاست را تعریف کنند و یا طوری برخورد کنند که به فلان آدم سیاسی برنخورد. این فضایی نبود که من بخواهم در آن کار کنم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها