سازمان ملل حدود ۷۵ ناظر صلح در یمن مستقر می‌کند

دبیر کل سازمان ملل متحد از شورای امنیت این سازمان خواسته به منظور نظارت بر آتش‌بس میان طرف‌های جنگ در یمن مجوز استقرار حدود ۷۵ ناظر در شهر بندری «الحدیده» را برای ۶ ماه تأیید کند.
کد خبر: ۳۲۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹ - 08January 2019

سازمان ملل حدود ۷۵ ناظر صلح در یمن مستقر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از فارس، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد از شورای امنیت این سازمان خواسته به منظور نظارت بر آتش‌بس میان طرف‌های جنگ در یمن مجوز استقرار حدود ۷۵ ناظر در شهر بندری «الحدیده» را برای ۶ ماه تأیید کند.

گروه انصارالله یمن و گروه‌های وابسته به دولت مستعفی یمن بعد از یک هفته مذاکرات زیر نظر سازمان ملل به توافقی برای آتش‌بس در الحدیده دست پیدا کردند.

خبرگزاری رویترز نوشته ۱۵ عضو شورای امنیت بایستی تا ۲۰ ژانویه (۳۰ دی‌ماه) درباره درخواست گوترش تصمیم بگیرد. در حال حاضر نظارت بر روند آتش‌بس الحدیده توسط تیم «پاتریک کامائرت" ژنرال هلندی انجام می‌شود و ماموریت یک ماهه وی روز ۲۰ ژانویه به پایان خواهد رسید.

به طور کامل مشخص نیست که در حال حاضر چه تعداد ناظر در حال نظارت بر روند آتش بس در الحدیده هستند اما سازمان ملل اعلام کرده که ناظران کنونی مسلح نبوده و لباس یونیفرم ندارند.

قرار است که «مارتین گریفیس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن و «مارک لوکوک» رئیس کمک‌های سازمان ملل روز چهارشنبه درباره اوضاع در یمن به شورای امنیت گزارش دهند.

ائتلاف به رهبری عربستان از مارس ۲۰۱۵ به بهانه حمایت از دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن شهرهای مختلف این کشور را مورد حمله قرار داد. عربستان و همپیمانانش طی حملات خود به یمن هزاران غیرنظامی از جمله کودکان و زنان را به خاک و خون کشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار