دموکرات‌ها مانع از تصویب طرح «تقویت امنیت آمریکا در خاورمیانه» در مجلس سنا شدند

سناتور‌های دموکرات آمریکایی از تصویب اولین طرح کنگره جدید این کشور با هدف تقویت متحدان واشنگتن در منطقه غرب آسیا ممانعت کردند.
کد خبر: ۳۲۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ - 09January 2019

دموکرات‌ها مانع از تصویب طرح «تقویت امنیت آمریکا در خاورمیانه» در مجلس سنا شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا بامداد چهارشنبه در اعتراض به تداوم تعطیلی دولت فدرال این کشور، مانع تصویب اولین طرح کنگره جدید ایالات متحده با عنوان «تقویت امنیت آمریکا در خاورمیانه» شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این طرح که خواستار تداوم حمایت از متحدان واشنگتن در منطقه غرب آسیا و همچنین اتخاذ اقدامات تنبیهی علیه اشخاص و نهاد‌های آمریکایی که رژیم صهیونیستی را تحریم کرده‌اند، می‌شود با ۵۶ رای موافق و ۴۴ رای مخالف تصویب نشد.

بیشتر سناتور‌های دموکرات آمریکایی تاکید کرده‌اند تا زمانی که مجلس سنای این کشور طرحی را برای پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال، به رای نگذارد، مانع تصویب هرگونه طرح دیگری می‌شوند.

طرح «تقویت امنیت آمریکا در خاورمیانه» شامل بند‌هایی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه سوریه و تضمین کمک‌های امنیتی به رژیم صهیونیستی و اردن می‌شود. قانونگذاران آمریکایی معتقد هستند چنین اقداماتی باعث برطرف شدن نگرانی متحدان این کشور در منطقه بعد از اعلام تصمیم کاخ سفید برای خارج کردن نظامیانش از سوریه می‌شود.

این طرح همچنین شامل بندی است که به دولت فدرال و دولت‌های ایالتی آمریکا اجازه می‌دهد که اشخاص و نهاد‌هایی که در جنبش تحریم‌های ضد اسرائیلی شرکت کرده‌اند را هدف قرار دهد.

هجده روز پیش بود که درپی تایید نشدن بودجه ۵.۶ میلیارد دلاری مورد نظر ترامپ برای تداوم ساخت دیوار در کنگره آمریکا، او دولت فدرال این کشور را تعطیل کرد که تا امروز نیز ادامه دارد. با گذشت ۱۸ روز از آغاز تعطیلی دولت در آمریکا، رایزنی‌های کاخ سفید با رهبران دموکرات کنگره شدت گرفته و در روز‌های اخیر ۲ طرف چندین بار دیدار کرده‌اند.

ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک، یکی از شعار‌های اصلی ترامپ در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ بود و او بعد از آغاز ریاست جمهوری هم بار‌ها مدعی شده که ساخت این دیوار تنها راه برای مقابله با «مهاجرت غیرقانونی، جرایم، قاچاق مواد مخدر و انسان و باند‌های خلافکار» است.

تعطیلی دولت در آمریکا در شرایطی ادامه دارد که بودجه ارتش و برخی از نهاد‌ها تامین شده، اما ۸۰۰ هزار کارمند و کارگر در دیگر نهاد‌های دولت یا بدون حقوق کار می‌کنند یا به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده‌اند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها