در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

انتقاد نوبخت از مصوبه مجلس درباره بنیاد شهید

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مشکلات کنونی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید به تنهایی نمی‌تواند حق بیمه جانبازان را پرداخت کند.
کد خبر: ۳۲۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ - 09January 2019

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با طرح اصلاح قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اظهار داشت: هدف و نیت نمایندگان از ارائه این طرح قطعا رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران است، اما اگر با اصلاح چند ماده از این طرح دغدغه‌های جامعه ایثارگری مرتفع می‌شد، قطعا دولت برای کمک پیشگام می‌شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دولت باید 100 درصد هزینه‌های درمانی خانواده شاهد، ایثارگران و جانبازان را تأمین کند و هر ساله در قانون بودجه اعتبارات این امر لحاظ شود.

نوبخت با اشاره به مشکلات دولت در تامین اعتبار بیمه جامعه ایثارگران، گفت: بر اساس تبصره (1) ماده (13) این قانون کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که از محل اعتبارات خود نسبت به تأمین هزینه‌های بیمه تکمیلی ایثارگران اقدام کنند.

نوبخت ارائه خدمات بهتر و شایسته‌تر به جانبازان و ایثارگران را در گرو تفویض اختیار و اعتبار به دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه دانست و گفت: با توجه به مشکلات پیش روی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در شرایط کنونی این بنیاد قادر به پرداخت حق بیمه به جامعه ایثارگران نیست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار