سیدافقهی در گفت‌وگو در دفاع پرس:

«محور مقاومت» مهم‌ترین دستاورد منطقه‌ای ایران است/ انقلاب اسلامی امنیت صهیونیست‌ها را به چالش کشید

کارشناس مسائل منطقه گفت: مهم‌ترین دستاورد منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، بیداری ملت‌های منطقه و تشکیل جبهه ضد استکباری به نام «محور مقاومت» است که توانسته است امنیت رژیم صهیونیستی را بر هم زند.
کد خبر: ۳۲۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ - 10January 2019

مهم‌ترین دستاورد منطقه‌ای انقلاب اسلامی/ مقاومت امنیت اسرائیل را به خطر انداخته است«سیدهادی سیدافقهی» کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به تشریح دستاورد‌های منطقه‌ای انقلاب اسلامی در طول 40 سال گذشته، اظهار داشت: مهم‌ترین دستاورد منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، بیداری ملت‌های منطقه و تشکیل جبهه ضداستکباری به نام «محور مقاومت» است که جمهوری اسلامی ایران این محور را تاسیس کرد. علی‌رغم توطئه‌های استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب در منطقه، این محور توطئه‌های استکبار جهانی را شکست داده و هزینه سنگینی را برای آن‌ها به ارمغان آورده است. همانطور که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، 2 بار در مصاحبه‌های خود اقرار کرد که آمریکا در منطقه غرب آسیا هفت ترلیون دلار هزینه کرده است؛ ولیکن تمام طرح‌هایش با شکست روبه‌رو شد.

وی با تاکید بر اینکه محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران توانست تمام نقشه‌های مستکبران را برملا و خنثی سازد، گفت: گستره جغرافیایی و راهبرد محور مقاومت در حال گسترش است؛ همانطور که توسعه این محور در کشور‌هایی مثل عراق، سوریه، لبنان، بحرین و فلسطین اشغالی و سایر کشور‌های منطقه ملاحظه می‌شود.

سیدافقهی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در سطح کلان این است که این انقلاب معادلات منطقه را بر هم ریخت و به نفع مردم منطقه تغییر داد، گفت: خروج یک‌طرفه یا خود اخراجی نظامیان آمریکا از سوریه یکی دیگر از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی در منطقه است؛ ترامپ فهمیده است که حضورش در سوریه به ضرر همپیمانان و مزدورانش تمام خواهد شد. امیدواریم بساط آمریکایی‌ها از منطقه خلیج فارس نیز جمع شود.

وی تاکید کرد: اجاره نمی‌دهیم وضعیت آمریکا در منطقه تثبیت شود. اگر مردم منطقه به ماهیت استکباری و نیت‌های پلید آمریکا پی ببرند و عملکرد آن‌ها را زیرنظر بگیرند، متوجه می‌شوند که آمریکا حضورش در منطقه خیرخواهانه و به نفع آن‌ها نیست.

سیدافقهی بیان داشت: ترامپ به صورت علنی اذعان کرده که آمریکا به نفت این منطقه احتیاج دارد. حتی اسم هم برده است که اگر در عراق هستیم برای تصاحب چاه‌های نفت است و اگر هم در شرق فرات نظامیانش را مستقر کرده است به خاطر این است که دیرالزور سوریه یک منطقه نفت‌خیز است.

وی با تاکید بر اینکه سناتورها، مقامات نظامی و غیرنظامی آمریکایی یا حتی رژیم صهیونیستی محور مقاومت را خطری جدی برای امنیت و موجودیت اسرائیل می‌دانند، گفت: صهیونیست‌هایی که روزی ادعا می‌کردند قلمرو خودشان را ار رودخانه نیل تا رودخانه فرات گسترش خواهند داد، اکنون از ترس محور مقاومت دور شهرهای خودشان حصار می‌کشند تا مبادا رزمندگان و مبارزان فلسطینی در داخل شهرهای‌شان عملیات انجام دهند.

وی در پایان تصریح کرد: آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران در سطح دیپلماسی نهضتی، فعال‌سازی و آگاه‌سازی کشورهای منطقه صادر شده است و ملت‌ها بیدار شده‌ و این انقلاب را سرلوحه فعالیت نهضتی خود قرار داده‌اند؛ بر همین اساس است که حکام مرتجع منطقه قصد دارند علیه ایران جبهه واحدی تشکیل دهند، ولی جبهه ادعایی آنها با شکست مواجه شده‌ و در مقابل جبهه مقاومت در ابعاد نظامی، سیاسی و نهضتی مستحکم‌تر شده است و آینده متعلق به محور مقاومت است.

انتهای پیام/441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار