مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان عنوان کرد؛

ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی و اسلامی در مقابل هجمه‌های دشمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: امروز دشمن فرهنگ ما را مورد هجمه قرار داده، از این‌رو باید به‌وسیله ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی و اسلامی در مقابل این هجمه‌ها ایستاد.
کد خبر: ۳۲۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ - 09January 2019

ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی و اسلامی در مقابل  هجمه‌های دشمنانبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «علی شکری» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان امروز در گردهمایی روحانیان مستقر شاهرود به مناسبت دهه فجر و به میزبانی تبلیغات اسلامی این شهرستان، با بیان اینکه نیاز جامعه امروز نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی برای سبک زندگی اسلامی است که باید آن را تبیین و ترویج کنیم، اظهار داشت: مأنوس شدن با قرآن باید در زندگی نهادینه شود و این امر یکی از رسالت‌های مبلغان، روحانیان و حتی فعالان عرصه فرهنگ دینی است.

وی افزود: اگر قرآن باوجود انسان آمیخته شود آنگاه تربیتی قرآنی خواهد یافت و به حیات معنوی و طیبه دست می‌یابد و لذا باید ارتباط بین مردم و آیات الهی را تسهیل کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه جامعه اسلامی باید در مقابل هجمه‌های دشمنان به سبک زندگی قرآنی و اسلامی مجهز شوند، گفت: امروز دشمن فرهنگ ما را مورد هجمه قرار داده، ازاین‌رو باید به‌وسیله ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی و اسلامی در مقابل این هجمه‌ها ایستاد.

شکری تهاجم فرهنگی دشمنان علیه باورها و اعتقادات جوانان مسلمان ایرانی را جدی دانست و افزود: پیچیده‌ترین تهدید دشمنان علیه نظام اسلامی ایران در عرصه‌های فرهنگی و دینی خلاصه می‌شود، لذا هدف دشمن استحاله فرهنگی و بیگانگی جوانان با هویت دینی خود است.

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی از جنگ نرم دشمنان تخریب باورهای اعتقادی و ترویج سبک زندگی غربی و ضد اسلامی در جامعه است، تأکید کرد: باید برای ایستادگی در مقابل این هجمه‌ها فرهنگ قرآنی را برای سبک زندگی اسلامی گسترش دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه قرآن هنوز در جامعه مظلوم است، ابراز داشت: وظیفه ما این است که قرآن را شناخته و به آن عمل کرده و قرآن را به متن زندگی وارد کنیم، از سوی دیگر باید دانست که امروز یکی از مشکلات جامعه عدم شناخت قرآن است لیکن باید نسبت به آن شناخت پیدا کرد و بهتر به آن عمل کنیم.

شکری با بیان اینکه قرآن کریم کتاب زندگی برای مردم است و همه‌چیز از اصول زندگی در قرآن وجود دارد، تصریح کرد: اگر جامعه به قرآن پناه ببرد، گرفتار بسیاری از مشکلات نمی‌شود و به سعادت و کمال دست می‌یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها