تاکید عبدالمهدی بر مبارزه قاطع با فساد در عراق/ پیشنهاد جریان حکیم درباره نامزد وزارت کشور

نخست وزیر عراق بر عزم دولتش برای مقابله گسترده با فساد و مقابله با هرگونه تحرک احتمالی بقایای گروه تروریستی داعش تاکید کرد.
کد خبر: ۳۲۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ - 09January 2019

تاکید عبدالمهدی بر مبارزه قاطع با فساد در عراق/ پیشنهاد جریان حکیم درباره نامزد وزارت کشوربه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق امروز گفت تمام امکانات خود را برای اینکه در مبارزه بزرگ با فساد به موفقیت برسیم، به کار خواهیم گرفت.

عبدالمهدی خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌های خود را برای مبارزه با فساد تحت چتر دستگاه قضایی یکپارچه کرده‌ایم.

نخست وزیر عراق همچنین بر عزم دولت و ارتش و نیروهای مسلح برای مقابله با هرگونه تلاش‌های تروریست‌ها و باندهای جنایتکار تاکید کرد و گفت: ما در کمین هرگونه تلاش مایوسانه دشمن تروریستی و باندهای جنایتکار نشسته‌ایم.

خبر دیگر اینکه حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق مدعی شده است که برافراشتن پرچم اقلیم کردستان در کرکوک حق قانونی و مطابق با قانون اساسی عراق است.

سه راهکار جریان حکمت درباره نامزدی تصدی وزارت کشور

حسن خلاطی از اعضای فراکسیون جریان حکمت در پارلمان عراق امروز چهارشنبه سه پیشنهاد برای روشن شدن تکلیف نامزد تصدی وزارت کشور ارائه کرد.

خلاطی به السومریه گفت: اختلافات درباره وزارتخانه‌های باقی مانده به ویژه دفاع و کشور همچنان ادامه دارد، اما به طور اساسی این اختلافات بر وزارت کشور متمرکز است و سرسختی مواضع می‌تواند سبب تشدید اختلافات شود.

وی افزود: تایید هر گزینه در سایه اختلافات شدید ممکن است به شکاف در داخل پارلمان منجر شود و بر مسائل دیگر هم تاثیر منفی بگذارد.

خلاطی اظهار داشت: راه حل در سه گزینه خلاصه می‌شود، یا اینکه نامزد دیگری(به جای فالح الفیاض) معرفی شود، یا رای‌گیری سری انجام شود یا اینکه بیش از یک گزینه برای تصدی وزارت کشور معرفی شود.

وی افزود: گروه‌های سیاسی می‌توانند به یک موضع توافقی برای نهایی کردن تکلیف وزارتخانه‌های باقی مانده دست یابند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار