رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

انهدام ۴۶ باند سارقان حرفه‌ای پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در ششمین مرحله از طرح مبارزه با سارقان حرفه‌ای و فراری توسط پلیس آگاهی در هفته جاری ۴۶ باند سارقان در پایتخت منهدم شد.
کد خبر: ۳۲۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ - 09January 2019

۴۶ باند سارقان حرفه‌ای پایتخت منهدم شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام این خبر اظهار داشت: در این طرح ۱۹۳ مجرم دستگیر که ۶۲ نفر از آن‌ها سرقت به عنف داشتند و تا این لحظه به ۶۸۰ فقره سرقت در قالب ۱۷ باند اعتراف کردند.

وی ادامه داد: ۳۴ نفر از این سارقان به ۱۷۵ فقره سرقت از منازل و مغازه‌ها اعتراف کردند.

رحیمی با بیان اینکه ۶۹ نفر در قالب ۱۶ باند سرقت خودرو، وسایل خودرو و موتور سیکلت به هزار و ۳۴۰ سرقت اعتراف کرده‌اند، گفت: تمام ۱۹۳ سارق به ۲ هزار و ۲۷۵ سرقت اعتراف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: ۱۲۶ نفر از این سارقان دارای سوابق متعدد دستگیری و زندان هستند.

کشف پنج میلیارد تومان کالای قاچاق

وی افزود: چندین محموله کالای قاچاق به ارزش تقریبی پنج میلیارد تومان از ۱۷ نفر کشف شد که می‌توان به ۱۰ تن پوشاک، ۶۵۰ توپ پارچه اشاره کرد.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: در یکی از سرقت‌های شاخص یک باند پنج نفره از یک منزل در شمال شهر تهران مبلغ ۷۰ میلیارد تومان طلا، پول و اشیای قیمتی به سرقت رفت.

شناسایی پاتوق سارقان

سردار رحیمی ادامه داد: همچنین از یک باند گوشی‌قاپ نیز ۴۶۰ دستگاه انواع گوشی همراه کشف و ضبط شد.

وی گفت: کشف مکان‌های تجمع سارقان در دستور کار پلیس قرار دارد که برای اولین بار ۳۱ قهوه خانه که پاتوق این سارقان بود، مورد هجوم پلیس قرار گرفت و هفت سارق دارای سابقه‌های متعدد کیفری دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه مبارزه با دلالان ارز به صورت جدی ادامه دارد، افزود: در ۲ طرح قبلی پلیس ۷۰ نفر از دلالان ارز دستگیر شدند و به سوابق آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: خرید و فروش ارز فقط از طریق صرافی‌های مجاز و بانک مرکزی قانونی بوده و تقریبا تمام صرافی‌های غیر مجاز پلمب و یا توسط مالکان آنان تعطیل شده است.

کشف ۱۵ تن مواد محترقه

رحیمی با اشاره چهارشنبه آخر سال نیز گفت: با کسانی که اقدام به واردات مواد محترقه دستی و غیر مجاز می‌کنند، برخورد می‌شود و مأموران سه اداره پلیس امنیت، آگاهی و پیشگیری تاکنون توانسته‌اند چندین انبار را که بیش از ۱۵ تن مواد محترقه در آنجا نگه‌داری می‌شد، کشف کنند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: اگر واحد‌های صنفی اقدام به فروش مواد محترقه غیر مجاز داشته باشند نیز با آن‌ها برخورد قاطع خواهد شد.

سه شرط پلیس جهت ادغام زوج و فرد با طرح ترافیک

رحیمی درباره وضعیت ادغام طرح ترافیک و زوج و فرد از سال آینده اظهار داشت: در این رابطه جلسات کارشناسی مختلفی برگزار شده و همین امروز نیز جلسه‌ای داشتیم.

وی ادامه داد: این مسأله باید بررسی شود و ما سه شرط مهم را برای هرگونه تغییر در نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد بیان کرده‌ایم؛ نخست اینکه این طرح زحمتی برای مردم ایجاد نکند و سبب افزایش رضایتمندی آنان، منجر به کاهش آلودگی هوا و سبب تسهیل در عبور و مرور شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار