با پخش از شبکه افق صورت می‌گیرد؛

بررسی پروژه نفوذ در مستند «خارج از دید 2»

سری دوم مجموعه مستند «خارج از دید» با موضوع اجرای پروژه نفوذ بیگانگان در بخش‌های مختلف کشور و مداخله دشمنان در امور داخلی ایران، از پنجشنبه 20 دی ماه روی آنتن شبکه افق می‌رود.
کد خبر: ۳۲۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸ - 09January 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سری نخست مجموعه «خارج از دید» مستندی بود در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری سال 88، عوامل و زمینه های بروز فتنه و مسائلی که بعد از آن رخ داد؛ سری دوم این مجموعه نیز روایتی است موشکافانه و دقیق از مداخله دشمنان در امور داخلی کشور طی سال های بعد از پیروزی انقلاب و در واقع به لایه های مختلف پروژه نفوذ می پردازد.

در این مستند ابتدا به حماسه 9 دی مردم ایران برای خاموش کردن آتش فتنه اشاره می شود و سپس به همین بهانه، حوادث و وقایعی که طی سال‌های پس از آن تا کنون اتفاق افتاده اند مورد بررسی قرار می گیرند.

جنگ نرم موضوع اصلی و محوری این مجموعه مستند است و بر همین اساس به موضوعاتی همچون نفوذ و شبکه‌سازی سرویس‌های جاسوسی بیگانه می پردازد؛ پروژه هایی که توسط موسسه هایی مانند «وودرو ویلسن» و «نایاک» تدارک دیده شدند.

نفوذ در جامعه نخبه و شناسایی و رصد نقاط نفوذ برای جاسوسی اطلاعات و تزریق اندیشه‌های غرب‌گرایانه در سطوح مختلف جامعه ایرانی، از دیگر مباحثی است که در «خارج از دید 2» به آنها اشاره می شود.

سری دوم مجموعه مستند «خارج از دید» به کارگردانی مهدی نقویان، از پنجشنبه 20 دی ماه هر روز ساعت 20:20 روی آنتن شبکه افق می رود و تکرار آن روز بعد ساعت 13:10 پخش می شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها