سرپرست فرمانداری دزفول:

آثار و برکات دوران دفاع مقدس دزفول مستندسازی شود

محمد حیدری گفت: ما به عنوان مدیران باید آثار و برکات دوران دفاع مقدس را در جنبه‌های فرهنگی، دفاعی، سیاسی، رزم و عملیاتی برای آیندگان مستند‌سازی و تحریر کنیم.
کد خبر: ۳۲۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴ - 09January 2019

ما باید ارزش های دفاع مقدس را برای آیندگان مستند سازی و تحریر کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اهواز، «محمد حیدری» سرپرست فرمانداری دزفول عصر امروز «چهارشنبه 19 دی‌ماه» در اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان دزفول که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: شناسایی و معرفی آثار و ارزش‌های دفاع مقدس یکی از پیچیده‌ترین و فنی‌ترین موضوعاتی است که باید درقالب اهداف راهبردی و مدون و مبتنی بر مستندسازی برای حال و آینده به آن توجه شود.

وی افزود: در تمام دنیا پس از هر جنگ و حادثه در مورد قهرمانان آن حماسه‌سرایی و تالیف‌های متعددی انجام شده و دوران دفاع مقدس نیز آنچنان سرشار از ایثار، معنویت، جهاد و درس استراتژی است که هر عملیات آن می‌تواند یک واحد دانشگاهی و به طور کلی دیپلماسی دفاع مقدس از قبل تا بعد از جنگ در ابعاد مختلف می‌تواند یک رشته دانشگاهی با ۱۴۲ واحد درسی باشد که متاسفانه به این موارد کمتر پرداخته شده است.

سرپرست فرمانداری دزفول با اشاره به معرفی این ظرفیت‌ها در دانشگاه‌های وابسته نظامی، عنوان کرد: لازم است ما به عنوان مدیران، آثار و برکات دوران دفاع مقدس را در جنبه‌های فرهنگی، دفاعی، سیاسی، رزم و عملیاتی برای آیندگان مستند‌سازی و تحریر کنیم.

وی تصریح کرد: شهید فهمیده‌ها و ارزش‌های بسیار زیادی در دوران دفاع مقدس دزفول وجود دارد که شناسایی نشده‌اند بنابراین ماموریت داریم با ایجاد 2 کارگروه آثار و ارزش‌ها به سراغ پاسداشت ومطرح کردن این ارزش‌ها برویم.

سرپرست فرمانداری دزفول با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی این شهرستان در هفته آینده، عنوان کرد: اولین برنامه این جشنواره تجلیل از مقام شامخ شهدا و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با حضور مسوولان لشکری است.

وی در پایان گفت: تمام مردم دزفول رزمنده، پیشکسوت، سپاهی، ارتشی و بسیجی هستند و اگر دزفول به نام شهر مقاومت نامگذاری شده به خاطر شایستگی‌ها، ایثار و صلابت تمام زنان و مردان این دیار است.

به گزارش دفاع پرس، جلسات شورای هماهنگی شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران از جمله برنامه‌هایی است که در استان خوزستان در حال اجرا است و مهم‌ترین تصمیمات حوزه دفاع مقدس هر شهر در این جلسات مطرح و مورد اجرا قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها