فرمانده گردان «رسول‌الله» در عملیات «کربلای ۵» عنوان کرد؛

دشمن بعد از «کربلای ۵» شکست مقابل ایران را پذیرفت

«محمدحسن صفری» گفت: حاصل عملیات «کربلای ۵» این شد که دشمن مخصوصا شورای امنیت، شکست در برابر ایران را پذیرفت و قطعنامه ۵۹۸ که قطعنامه پایانی جنگ بود صادر شد و در این قطعنامه تا حدود زیادی خواسته‌های ایران لحاظ شد.
کد خبر: ۳۲۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ - 10January 2019

وجود استحکامات عراقی مهم ترین مشکل رزمندگان ما در عملیات کربلای 5 بود«محمدحسن صفری» فرمانده گردان «رسول‌الله» در عملیات «کربلای ۵» در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در بجنورد، عملیات «کربلای ۵» را یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: این عملیات در نیمه شب ۱۹ دی‌ماه سال ۶۵ با رمز مقدس «یا فاطمه الزهرا (س)» به منظور انهدام ماشین جنگی عراق و تهدید شهر «بصره» (دومین شهر مهم عراق) انجام شد.

وی افزود: عراقی‌ها در این عملیات خسارات زیادی دیدند و از این عملیات به عنوان «مادر جنگ‌ها» یاد می‌کنند.

صفری ادامه داد: مهم‌ترین مشکلی که در عملیات «کربلای ۵» پیش روی رزمندگان ما بود، استحکامات و موانعی بود که عراقی‌ها در منطقه شلمچه ایجاد کرده بودند، به‌طوری که در این عملیات جنگ ما بیشتر از آن‌که با عراقی‌ها باشد، با موانع بود؛ چراکه عراقی‌ها در منطقه جنگی موانع بسیاری همچون استحکامات هلالی شکل، منطقه آب گرفتگی، سنگر‌های بتنی، انواع سیم‌خاردار‌ها و میله‌های خورشیدی ایجاد کرده بودند.

فرمانده گردان «رسول‌الله» در عملیات «کربلای ۵» بیان کرد: با وجود موانع بسیاری که عراقی‌ها در منطقه ایجاد کرده بودند، اما با توکل بر خداوند توانستیم نیرو‌های عراقی را به عقب برانیم و در این عملیات با اینکه ۱۱۰ یگان و تیپ عراقی شرکت داشتند، ما توانستیم تعدادی از این افراد را اسیر کنیم.

وی ادامه داد: در عملیات «کربلای ۵» ما توانستیم تا جزایر «بوارین»، جزیره‌ «ام‌الطویل»، شهرک «دوعیجی»، رودخانه «دوعیجی» و نهر «جاسم» پیش رویم و شهر «بصره» عراق را تهدید کنیم و همچنین توانستیم تعداد ۲ هزار و ۶۵۵ نظامی عراقی که ۸۰ نفر آن‌ها افسر ارشد و افسر جزء و ۶۰۰ نفر آن‌ها درجه‌دار بودند را به اسارت درآوریم.

صفری با اشاره به این‌که در عملیات «کربلای ۵» به عراق خسارت بسیاری وارد شد، گفت: در این عملیات حدود ۸۷۰ دستگاه تانک دشمن، تعداد ۳۰ هواپیمای دشمن، تعداد ۷ بالگرد دشمن منهدم شد و حدود ۳۰ هزار عراقی به هلاکت رسیدند.

وی عملیات «کربلای ۵» را موفقیت‌آمیز خواند و افزود: حاصل این عملیات، این شد که دشمن مخصوصا شورای امنیت، شکست در برابر ایران را پذیرفت و قطعنامه ۵۹۸ که قطعنامه پایانی جنگ بود صادر شد و در این قطعنامه تا حدود زیادی خواسته‌های ایران لحاظ شد.

فرمانده گردان «رسول‌الله» در عملیات «کربلای ۵» عنوان کرد: در عملیات «کربلای ۵» تعداد ۳۵۰ نفر از فرماندهان ما در رده‌های مختلف و ۱۲ هزار نفر از نیرو‌های ما به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار