امیر پوردستان:

جریان‌هایی به دنبال تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس هستند

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: امروز جریان‌هایی در داخل و خارج از کشور به دنبال آن هستند که واقعیت‌های دفاع مقدس را تحریف کنند؛ لذا برای همین منظور شبهات و سئوالاتی را در ذهن جوانان ایجاد می‌کنند.
کد خبر: ۳۲۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ - 10January 2019

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش صبح امروز‌ پنج‌شنبه در جلسه همایش سراسری مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا مسیری شد تا دفاع مقدس خلق شود، اظهار داشت: باید با الگوگیری از فرهنگ عاشورا هدف گذاری کرده و ‌بر مبنای آن حرکت کنیم؛ در واقع فقط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که می‌تواند واقعیت‌های متراکم دفاع مقدس را تبیین، تفسیر، سطح‌بندی و دسته‌بندی کند و با متناسب با سلائق و ‌علائق فرهنگ‌های مختلف به آنها ارائه کند.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری عنوان می‌کنند که تلاش‌های این بنیاد باید صد برابری شود به این علت است که در حوزه دفاع مقدس دستگاه‌های دیگری فعالیتی ندارند.

امیر پوردستان ادامه داد: امروز جریان‌هایی در داخل و خارج از کشور به دنبال آن هستند تا واقعیت‌های دفاع مقدس را تحریف کنند که به همین منظور شبهات و سئوالاتی را در ذهن جوانان ایجاد می‌کنند؛ به عنوان مثال یکی از تلاش‌های این جریان‌ها را در مورد عملیات کربلای چهار در روزهای اخیر مشاهده کردیم که چه داستان‌هایی ایجاد کردند.

وی تاکید کرد: بر این اساس مقابله با اینگونه تلاش‌ها مستلزم کار صد برابری در موضوع دفاع مقدس است؛ لذا برای تحقق این موضوع راهکارهایی مانند استفاده از فضای مجازی بویژه شبکه‌های اجتماعی، استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت مدارس و دانشگاه‌ها و نیز استفاده از سفارتخانه‌های کشورمان می‌تواند راهگشا باشد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش اضافه کرد: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که تا اسم جنگ می‌آید فقط سراغ رزمنده‌ها نرویم؛ زیرا در جنگ تحمیلی اقشار مختلف جامعه نقش افرین بودند پس زمانی که می‌خواهیم به دفاع مقدس بپردازیم باید نقش صنایع، اقلیت‌های دینی، طوائف، خانواده شهدا و غیره را هم لحاظ کنیم و‌ فقط به چند رزمنده شاخص توجه نکنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها