فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع):

عملیات «کربلای ۵» نماد خستگی‌ناپذیری ملت ایران در برابر دشمن است

سردار «علی محمد اکبری» گفت: عملیات «کربلای ۵» نماد خستگی‌ناپذیری ملت ایران در برابر دشمن است و رشادت و پایمردی رزمندگان اسلام در این عملیات نیز مثال‌زدنی بود.
کد خبر: ۳۲۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ - 10January 2019

عملیات كربلای 5  نماد خستگی ناپذیری ملت ایران در برابر دشمن استبه گزارش دفاع پرس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی سپاه قمر بنی هاشم (ع)، سردار «علی محمد اکبری» فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری در گرهمایی رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم شهرستان «سامان» شامگاه گذشته (چهارشنبه) همزمان با سالروز عملیات غرور آفرین «کربلای ۵» برگزار شد، اظهار داشت: عملیات «کربلای ‌۵» در نوزدهم دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در حالی آغاز شد که همانند عملیات‌های یک سال اخیر و برخلاف پنج سال اول جنگ، عمده قوای تکاور به صورت ادغامی از نیرو‌های ارتش، سپاه و سایر نیرو‌های مردمی عمل نکرده و در این عملیات، نیرو‌های تکاور زمینی متشکل از سپاه پاسداران و بسیج بوده و واحد‌های ارتش جمهوری اسلامی اعم از توپخانه، هوانیروز، پدافند هوایی و نیروی هوایی در نقش پشتیبانی رزمی از نیرو‌های تکاور ظاهر شدند.

وی افزود: این عملیات با هدایت قرارگاه‌های «نوح»، «کربلا»، «نجف» و «قدس» که همان قرارگاه‌های هدایت‌کننده عملیات «کربلای ‌۴» بودند و با به‌کارگیری بیش از ۱۰ لشکر اجرا شد و نیرو‌های سپاه سوم، ششم و هفتم ارتش بعث در مقابل آن‌ها قرار داشتند.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عملیات «کربلای ۵» نماد خستگی‌ناپذیری ملت ایران در برابر دشمن است و رشادت و پایمردی رزمندگان اسلام در این عملیات نیز مثال‌زدنی بود.

وی گفت: با وجود آمادگی و تجهیز بیش از پیش دشمن و حمایت‌های بی‌دریغ کشور‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به‌ویژه انتقال جزء به جزء اطلاعات از سوی آمریکا به ارتش بعث از کلیه تحرکات نیرو‌های ایرانی، رزمندگان اسلام مصمم به تحمیل اراده خود بر دشمن بودند و با پایمردی وصف‌ناپذیری، چنان کردند که صدام و حامیان آن پی به خستگی‌ناپذیری ملت ایران ببرند.

سردار اکبری افزود: چنین اصرار و پایمردی‌ای، البته هزینه‌های زیادی داشت و شهیدان زیادی تقدیم انقلاب و اسلام شد و سردارانی همچون شهید «حسین خرازی» و «اسماعیل دقایقی» به خیل شهدای دفاع مقدس پیوستند.

وی خاطرنشان کرد: برخورداری از روحیه شهادت‌طلبی و مجاهدت شهدا رمز پیروزی در عملیات «کربلای ۵» بود و این عملیات نماد بسیار کوچک از مجاهدت‌های مردم در حفاظت از انقلاب و دستاورد‌های آن است.

یادگار دفاع مقدس ادامه داد: در این عملیات، رزمندگان اسلام موفق به پیشروی محدود و عقب راندن نیرو‌های دشمن از حدود ۷۵ کیلومتر مربع از خاک عراق شده و تلفات سنگینی را بر نیرو‌های دشمن وارد کردند و همچنین در این عملیات که در یک منطقه محدودی انجام می‌شد، خلبانان جان برکف هوانیروز و نیروی هوایی ارتش پابه‌پای رزمندگان اسلام در جبهه زمینی، بر مواضع دشمن یورش می‌بردند.

وی گفت: در این عملیات هوانیروز توانسته بود در طول عملیات با به کارگیری ۱۳۱ فروند از انواع بالگرد‌ها و حدود ۱۲۰۰ خدمه با انجام ۴۴۰۶ ساعت پرواز، هلی‌برن ۵۲۹۲ نفر به منطقه عملیات، انتقال ۵۶۰۱ مجروح به پشت جبهه و جابجایی ۴۱۰ تن تجهیزات در این حماسه بزرگ نیرو‌های مسلح شریک باشد و بزرگترین عملیات خود را در تاریخ دفاع‌مقدس و جنگ‌ها در سطح جهان با موفقیت به اتمام برساند.

سردار اکبری تصریح کرد: آزادی و عزت ایران اسلامی مرهون خون شهدایی است که در عملیات‌هایی همچون عملیات «کربلای ۵» مظلومانه به شهادت رسیدند. در واقع «کربلای ۵» عملیاتی غرورآفرین برای ملت ایران بود و شهیدان با نثار خونشان، افتخاری دیگر را بر برگ برگ تاریخ کشورمان ثبت کردند و اقتدار و عزت امروز ملت ایران در عرصه جهانی و بین‌المللی مرهون رشادت‌ها، جانبازی و شهادت‌طلبی رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی، همچنین نقش رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در قالب تیپ همیشه پیروز ۴۴ قمربنی‌هاشم (ع) در عملیات‌های مختلف از جمله «کربلای ۵» را نیز تشریح کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها