حجت‌الاسلام حیدری کاشانی در دومین همایش «پیام‌آوران عاشورا»:

باید قدر نعمت انقلاب و رهبری را بدانیم

استاد حوزه گفت: مهم‌ترین رکن در پیام‌رسانی شهدا این است که قدر نعمت انقلاب و رهبری و زعامت آن را دانست و شکرگزار آن بود.
کد خبر: ۳۲۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ - 10January 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، دومین همایش بزرگ «پیام‌آوران عاشورا» به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) با هدف تکریم مقام خواهران شهدا، صبح امروز پنج‌شنبه با حضور مریم مجتهدزاده رئیس سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس، مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور، فاطمه آلیا و خانم جهان آرا، خواهر شهید شیرودی، ترابی‌کیا، گنجی، همسران فرماندهان دوران دفاع مقدس و جمعی از خواهران شهدا در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی استاد حوزه اظهار داشت: حضرت زینب (س) پنج مربی و معلم داشتند که پنج تن آل عبا بودند. شخصیت پیامبرانه و امامانه این بانوی بزرگ برای ما و به خصوص زنان و دختران الگویی بی‌بدیل است. رسالت حضرت زینب (س) همان رسالتی است که زنان باید آن را به انجام برسانند. این رسالت دو وجه دارد؛ یک اینکه به اخلاق شهدا عامل باشیم و دوم اینکه با این خلق کار زینبی کنیم. یکی از کارهایی که بر عهده خواهران شهدا است، زنده نگه داشتن نام و یاد شهداست. حضرت زهرا (س) مرتب به زیارت قبر حمزه سیدالشهدا می‌رفتند تا یاد شهدای احد زنده بماند.

وی در ادامه افزود: باید با زبان هنر مثل واقعه نگاری زندگی شهدا و قالب‌های دیگر هنر آرمان‌های شهدا را جهانی و ماندگار کرد. نگاه در این فضا باید با ظرافت باشد. شهدا الگوهای عرفانی هستند که باید بیشتر از گذشته در مساجد معرفی و به نسل جوان شناسانده شود.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی توضیح داد: در پیام‌رسانی شهدا باید سه رکن را در نظر گرفت رکن اول استخراج پیام‌های توحیدی از وصیت‌نامه شهداست. رکن دوم پیام‌های ولایی شهداست که یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شود. اما سومین و اصلی‌ترین رکن پیام‌رسانی شهدا استخراج پیام‌های شهدا در مورد شکرگزاری وجود انقلاب است. ما باید قدر انقلاب و زعامت و رهبری را بدانیم. در همه حال باید تخت امر رهبری باشیم و نگاه ما به کلام و منویات مقام معظم رهبری باشد.

وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی ما برکات زیادی دارد که مرکز جامعه المصطفی یکی از آن‌هاست و بزرگترین مرکز علمی تشیع است. اما برخی خواسته با ناخواسته آن را زیر سوال می‌برند. ما بعد از ۳۰ سال رهبری مقام معظم رهبری به جایی رسیدیم که اسرائیل غاصب را در موضع ضعف قرار داده‌ایم و به قدرتی رسیدیم که همه دشمنان به آن اعتراف دارند.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار