مجتهدزاده در دومین همایش «پیام‌آوران عاشورا»:

هیچ جامعه‌ای بدون روحیه ایثارگری به عزت نخواهد رسید/ حضرت زینب عفاف زنانه را به عزت مجاهدانه تبدیل کرد

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تاکید بر اینکه هیچ جامعه‌ای بدون روحیه ایثارگری به عزت نخواهد رسید، گفت: حضرت زینب نشان داد که می‌توان حجب و عفاف زنانه را به عزت مجاهدانه تبدیل کرد.
کد خبر: ۳۲۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ - 10January 2019

هیچ جامعه‌ای بدون روحیه ایثارگری به عزت نخواهد رسید/ حضرت زینب عفاف زنانه را به عزت مجاهدانه تبدیل کردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در همایش پیام‌آوران عاشورا که امروز (پنج‌شنبه 20 دی‌ماه‌) در حسینیه شهدای بسیج به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زینب کبری و باهدف تجلیل از مقام خواهران گرانقدر شهدا برگزار شد، اظهار داشت: شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم زن نه شرقی نه غربی است زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود، می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگهداشت و در عرصه اجتماعی و سیاسی نیز سنگرسازی‌های جدیدی کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد. زنانی که اوج احساس، لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانه‌ترین میدان‌ها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری‌های خود فتح کردند.

مجتهدزاده گفت: زینب یک نمونه برجسته تاریخ است، عظمت حضور یک زن را در یکی از مهم‌ترین رخدادهای تاریخ نشان می‌دهد که زن در حاشیه تاریخ نیست و در متن و حوادث مهم تاریخ قرار دارد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: حضرت زینب نشان داد که می‌توان حجب و عفاف زنانه را به عزت مجاهدانه تبدیل کرد.

وی به ارزش و عظمت زینب کبری اشاره کرد و افزود: ارزش و عظمت حضرت زینب کبری(س) به خاطر موضوع و حرکت  عظیم الشان ایشان براساس تکلیف الهی است. کار، تصمیم و نوع حرکت زینب کبری به او اینقدر عظمت بخشید؛ اولا موقعیت را شناخت هم موقعیت قبل از رفتن امام حسین به کربلا، هم موقعیت لحظات بحرانی عاشورا، هم موقعیت حوادث کشنده پس از شهادت. ثانیا طبق هر موقعیتی یک انتخاب کرد و این انتخاب درست زینب(س) را ساخت.

مجتهدزاده ادامه داد: این بانوی بزرگ اسلام در مقابل کوه سنگین مصائب، در مواجهه با دشمنان، مصیبت و حوادث تلخ مثل یک قله قامت خود را استوار و برافراشته نگهداشت.

 وی خاطر نشان کرد: ملت بزرگ ایران با پایبندی به ارزش‌های اسلامی و تلاش بی‌وقفه برای تحقق اهداف آرمان‌های راه نورانی شهدای گرانقدر را ادامه می‌دهد و تا دستیابی به اهداف والای شهیدان از مجاهدت فروگذار نخواهد کرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: تهدید و عربده کشی دشمنان ایران به علت وحشت و هراسی است که برجسته‌تر شدن و عمق یابی روزافزون انقلاب اسلامی در دل آنان ایجاد کرده است.

وی روحیه ایثارگری را مایه نجات کشور معرفی کرد و گفت هیچ جامعه‌ای بدون روحیه ایثارگری به عزت و عظمت نخواهد رسید.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد و جهات روحیه ایثارگرانه شناخت نیاز لحظه و عمل به وظیفه است. کیمیای هوشمندی و موقعیت شناسی شهدا و ایثارگران نقطه برجسته‌ای است که به عنوان یک درس همواره موردنیاز کشور است.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: امروز همه ما بر سر سفره شهدا نشسته‌ایم بقای این انقلاب به خاطر خون شهیدان است، شهادت است که پای ماندگاری و پایداری و بقای ارزش‌ها را امضا می‌کند. بزرگترین اجری که در این دنیا به شهید داده می‌شود بقا و استحکام آن حقیقتی است که شهید جان خود را برای آن حقیقت فدا کرده است و خدای متعال یه برکت خون شهید آن حقیقت را حفظ می‌کند.

مجتهدزاده در ادامه گفت: به برکت خون شهدا در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، دشمنان برنامه ریزی کرده بودند که ما چهلمین سال را نبینیم؛ ولی ملت ایران نشان داد که با بصیرت بالایی که دارد با همه سختی‌هایی که بواسطه تحریم‌ها متحمل می‌شوند ولی کشور، انقلاب و رهبرشان را معامله نمی‌کنند.

وی در پایان گفت: انقلاب ما زینبی است از اول انقلاب زنان یکی از برجسته ترین نقش‌ها را در این انقلاب داشته‌اند هم در حادثه‌های بزرگ انقلاب و هم در حادثه‌های بسیار بزرگتر هشت سال دفاع مقدس نقش مادران، همسران از نقش مجاهدان اگر سنگین‌تر، دردناکتر و تحمل طلب تر نبود یقینا کمتر نبود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار