آغاز به کار جشنواره «اقوام ایرانی» همزمان با ولادت حضرت زینب(س)

همزمان با ولادت حضرت زینب، جشن بزرگ اقوام ایرانی در بوستان فدک برگزار می‌شود. غرفه‌ عرضه محصولات روستایی آماده خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان است.
کد خبر: ۳۲۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ - 10January 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، جشنواره فرهنگی هنری «اقوام ایرانی» با هدف تقويت هويت ايراني- اسلامي، تحكيم و همگرايي اقوام ايرانی و توجه به فرهنگ متعالی خطه‌های مختلف کشور عزیزمان، به همت فرهنگسرای گلستان و شهرداری منطقه 8 در بوستان فدک برگزار می‌شود. در این جشنواره، محورهای مهمی نظیر تقویت خودباوری و عزت ملی، پاسداشت آداب و رسوم اقوام ایرانی، سنت‌های اصیل عشایری و ... در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و در فضایی شاد و مفرح تدارک دیده شده است.

آغاز به کار این جشنواره، همزمان با شب ولادت حضرت زینب سلام‌الله علیها و با حضور تعدادی از هنرمندان آیینی کشور در بوستان فدک برگزار خواهد شد. در بخش ابتدایی این جشن، گروه «مالکنون» چند قطعه موسیقی بختیاری را به صورت زنده اجرا می‌کنند و پس از آن گفتگویی داغ با هنرمندان حوزه‌های مختلف انجام خواهد شد. مولودی‌خوانی، اجرای مسابقه فرهنگی ورزشی، مراسم آتش‌بازی، اجرای موسیقی پاپ و اهدای جوایز، بخش‌های دیگری از این جشن بزرگ است. هم‌چنین، استندآپ کمدی فرهاد منتصر، طناز جوان کشور، پایان‌بخش این مراسم می‌باشد.

به منظور حمایت از کالای ایرانی و تولیدات استان‌های مختلف کشور، بازارچه فروش صنایع دستی، سفالگری، لباس سنتی، غذای محلی و ... در بخش جنبی بوستان فدک برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن بازدید از این بازارچه، از محصولات روستایی و عشایری آن خریداری نمایند.

جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی با دعوت و مشاركت نهادهاي فرهنگي و هنري منطقه 8 و به همت فرهنگسرای گلستان و شهرداری منطقه 8، به صورت برگزاری نمایشگاه‌های ادواری در بوستان فدک برقرار است. مراسم راه‌اندازی این جشنواره همراه با ولادت حضرت زینب (س) روز جمعه 21 دی ماه ساعت 17:30 در بوستان فدک واقع در نارمک، میدان هلال‌احمر، خیابان گلستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها