مدیر کل حج و زیارت لرستان:

امسال بیش از 12 هزار ویزای اربعین در لرستان صادر شد

«محمد خسروی» گفت: امسال بیش از ۱۲ هزار ویزای اربعین در لرستان صادر شد که نشان می‌دهد نسبت به سنوات قبل مردم از مراسم‌های معنوی و دینی استقبال بیشتری کردند.
کد خبر: ۳۲۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲ - 10January 2019

امسال بیش از 12 هزار ویزای اربعین در لرستان صادر شدبه گزارش دفاع پرس از خرم آباد، «محمد خسروی» مدیرکل حج و زیارت لرستان در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی (ع) در سال 97 ، اظهار داشت: از سال 91 پیاده روی اربعین با 35 هزار زائر استارت خورد به طوری که امسال این آمار به 2 میلیون و 300 هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین یکی از مراسم های دینی مسلمانان است، افزود: علاوه بر جنبه های معنوی، پیاده روی اربعین تاثیرات ویژه ای از لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد.

مدیرکل حج و زیارت لرستان تصریح کرد: اهمیت پیاده روی اربعین برای همه قابل مشاهده است به طوریکه امسال تلاش کردیم به نیابت از 34 شهید حادثه منا در استان، 34 نفر از نزدیکان شهدا را به سفر عتبات عالیات اعزام کنیم.

خسروی، ادامه داد: امسال بیش از 12 هزار ویزای اربعین در لرستان صادر شد که نشان می دهد مردم به نسبت گذشته از مراسم های معنوی و دینی استقبال بیشتری کردند.

رضا آریایی فرماندار بروجرد نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم بیشماری از سراسر جهان در این مراسم معنوی حضور پر شوری دارند، اظهار داشت: حضور پر شور مردم از تمام نقاط جهان در پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده علاقه مردم به دین اسلام و ائمه اطهار (ع) است.

وی، تصریح کرد: در طول چند سال گذشته استان لرستان در پذیرایی از زایرین اربعین نقش بسزایی داشته است و کشور نیز به لحاظ ترانزیتی بودن محل عبور این زائرین بوده است.

فرماندار بروجرد، ادامه داد: پشت پرده این مراسم صدها نفر به زائرین خدمت رسانی می کنند و زحمت زیادی می کشند به طوری که امسال در موکب میدان آیت الله بروجردی 105 هزار زائر پذیرایی شده که 19 هزار زائر از کشورهای دیگر بوده است.

آریایی، خاطر نشان کرد: علاوه بر این آمار، امسال حدود 2هزار زائر در بروجرد اسکان داده شد و خادمین حدود 13 شبانه روز از زائرین اربعین حسینی پذیرایی کردند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار