کشف گور جمعی عناصر داعش در لیبی

منابع لیبی از کشف یک گور جمعی حاوی اجساد عناصر داعش از جمله «ابونبیل الأنباری» فرستاده ابوبکر البغدادی در شهر درنه واقع در شرق لیبی خبر دادند.
کد خبر: ۳۲۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ - 12January 2019

کشف گور جمعی عناصر داعش در لیبیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یک منبع نظامی لیبی گفت: تیم هلال احمر این کشور در شهر درنه واقع در شرق لیبی یک گور حاوی اجساد عناصر داعش از جمله فرستاده البغدادی ملقب به «ابونبیل الأنباری» را کشف کرده است.

این گور جمعی در منطقه الفتائح واقع در شرق درنه کشف شده و حاوی حدود ۵۰ جسد است که در میان آنها جسد ابونبیل الأنباری به چشم می‌خورد. وی تبعه عراق و فرستاده ابوبکر البغدادی به عنوان والی ایالت‌های داعش در لیبی بود.

به نوشته روزنامه سعودی الحیاة، الأنباری اوایل سال ۲۰۱۴ از عراق به ترکیه منتقل شد و بعدها در شهر بنغازی به عنوان دومین شهر بزرگ لیبی دیده شد و پس از آن همزمان با آغاز عملیات الکرامه به شهر سرت، سپس به شهر درنه در شرق لیبی متواری شد.

ابونبیل الأنباری و شش تن دیگر از عناصر داعش در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۵ در حمله آمریکا به مقر داعش در منطقه الفتائح واقع در شرق شهر درنه کشته شدند.

یک منبع نظامی نیز گفت که گور کشف شده حاوی اجساد تعدادی از عناصر داعش است که در جریان درگیری بین داعش و «مجلس شورای مجاهدین درنه» وابسته به القاعده به قتل رسیدند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها