ابراز رضایت زائران حسینی (ع) از رفتار و گفتار پلیس

طی نظرسنجی دو مرحله‌ای، میزان رضایتمندی زائران کربلای معلی از عملکرد کارکنان نیروی انتظامی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی سال 97 احصاء شد.
کد خبر: ۳۲۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ - 12January 2019

رفتار و گفتار پلیس، بیشترین رضایت زائران حسینی (ع) را از آن خود کردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، میزان رضایتمندی زائران کربلای معلی از عملکرد کارکنان نیروی انتظامی در مرز‌های زمینی (سال 97) بررسی شد.

بنا بر این گزارش، نظرسنجی در 2 مرحله انجام شد که مرحله اول در روز‌های 6 و 7 آبان (18 و 19 صفر) و مرحله دوم از بعد ازظهر روز اربعین به مدت 2 روز (8 و 9 آبان) در خروجی‌های مرز زمینی 2 استان خوزستان و ایلام بود.

هدف از این نظرسنجی، بررسی میزان رضایت از اقدامات نیروی انتظامی و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی از دید زائران کربلای معلی و روش تحقیق به صورت پیمایشی و ابزار تحقیق، پرسشنامه بوده است. جامعه آماری شامل همه زنان و مردان بالای 15 سال بود که در یکی از مرز‌های شلمچه، چذابه و مهران خروج با ورود به کشور عزیزمان ایران را داشتند.

بنا بر این گزارش، حجم نمونه هزار و 512 نفر بوده که افراد مورد مصاحبه از زائران خروجی مرز‌های زمینی دو استانی که ذکر شد انتخاب شدند. اکثر پاسخگویان (59 درصد) مردان و 67.8 درصد را افراد متأهل تشکیل داده‌اند. میانگین سنی افراد پاسخگو 26 سال بوده و بیشتر آن‌ها (27.1 درصد) دارای تحصیلات لیسانس و اکثر آن‌ها (25.3) دارای شغل آزاد بوده‌اند.

93 درصد افراد به صورت انفرادی و یا گروهی و بدون کاروان عازم شده بودند

طبق این نظرسنجی، میانگین رضایت از عملکرد نیروی انتظامی 84.8 (از 100 نمره) بوده که بیشترین میانگین رضایت مربوط به نحوه گفتار و رفتار پلیس با زائران با 86.8 (از 100 نمره) و کمترین میانگین رضایت مربوط به نحوه اطلاع رسانی و تبلیغات پلیس با 82.7 (از 100 نمره) بوده است.

در مجموع میانگین موفقیت نیروی انتظامی 84.3 (از 100 نمره) بوده است؛ بیشترین میانگین موفقیت از حضور پلیس با 87.9 (از 100 نمره) و بعد از آن برقراری نظم توسط پلیس با 87.5 (از 100 نمره) بوده، از سوی دیگر کمترین میانگین موفقیت از روان سازی ترافیک توسط پلیس راهنمایی و رانندگی با 81.9 (از 100 نمره) بوده است.

طبق نتایج به دست آمده، وضعیت خروجی مرز‌های زمینی ایران و عراق در سطح مطلوب بوده که بیشترین میزان رضایت از عملکرد، در هنگام ورود زائران به کشور است؛ میانگین رضایت از عملکرد پلیس افتخاری 88.5 (از 100 نمره) بوده که بیشترین میانگین رضایت مربوط به نحوه رفتار و برخورد پلیس افتخاری 89.2 (از 100 نمره) بوده است.

از نظر پاسخگویی ارگان‌هایی که به زائران خدمات می‌دهند، بهترین عملکرد مربوط به نیروی انتظامی در مرز‌های زمینی با میانگین 87.9 (از 100 نمره) بوده است.

همچنین بیشترین مواردی که هنگام ورود و خروج زائران مشاهده می‌شد به ترتیب شامل کمبود امکانات رفاهی، 24.3 درصد، ازدحام جمعیت 19.9 درصد، اتلاف وقت 12.8 درصد، عدم نظم و انضباط 12.1 درصد بوده است.

پاسخگویان به عملکرد پلیس ایران در محدوده پایانه‌های مرزی نمره 18.21 (از 20 نمره) و به عملکرد پلیس عراق 14.94 (از 20 نمره) بوده است؛ نمره پلیس ایران نشانگر رضایت بالا از عملکرد نیروی انتظامی و همچنین عملکرد بهتر پلیس ایران در مقایسه با پلیس عراق است.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد که 65.4 درصد از پاسخگویان نحوه برخورد پلیس عراق را خوب و معمولی و 23.9 درصد بسیار خوب و محترمانه عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار