معرفی کتاب؛

«فلسطین از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای»

کد خبر: ۳۲۷۲۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ - 13January 2019

«فلسطین از منظرحضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «فلسطین از منظرحضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای» نوشته «سعید صلح میرزایی» نگاهی دارد به منویات، بیانات و دیدگاه‌های رهبر انقلاب به مساله فلسطین و مواجهه کشور‌های اسلامی به خصوص ایران به اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی.

در مقدمه کتاب آمده است:

«انقلاب اسلامی ایران بر پایه مبانی دین مبین اسلام به وجود آمده است. بر همین اساس حمایت از منافع جهان اسلام و بالخصوص ملت‌های مظلوم مسلمان از اولین شعار‌هایی بود که توسط بنیانگذار مقدس جمهوری اسلامی مطرح گردید. این در حالی بود که رژیم منحوس پهلوی جزو اولین دولت‌های اسلامی بود که اسرائیل این دولت جعلی را به رسمیت شناخته بود.

آرمان امام خمینی جان تازه‌ای به پیکر انتفاضه دمید و ابتکار عامل روز جهانی قدس تعیین جمعه آخر ماه مبارک به عنوان ماندگاری مسأله فلسطین گردید، پس از ارتحال آن حکیم الهی، عَلَم این آرمانخواهی بر دوش خَلَف صالح او یعنی حضرت آیت الله خامنه‌ای قرارگرفت. گستره اطّلاعات معظم‌له و اشراف ایشان بر مبانی فقهی، تاریخی و سیاسی مسأله فلسطین، هر محقق و شیفته علم را به پای سخن ایشان می‌کشاند.»

این کتاب در هشت بخش شامل: «کلیات»، «شکست‌ها و پیروزی‌ها»، «مسوولیت‌ها»، «جنایات»، «راه حل‌ها»، «قهرمان‌ها»، «روشنگری» و «آینده روشن» تنظیم شده است.

قسمتی از متن کتاب:

«مهمترین نقاط ضعفی که در زمینه مسؤولان وجود دارد، چند مورد است:

یکی مسأله سستی بینش و ایمان انقلابی و اسلامی در بعضی از مسؤولان است. این‌ها مجذوب نسخه‌های سیاسی غربند؛ آن هم نسخه‌های غلط از آب در آمده. لیبرال دمکراسی غرب که یک روز گفته می‌شد اوج تکامل فکر و عمل انسان است و بالاتر از آن چیزی وجود ندارد ـ. که به نظر من خود این حرف نشانه کوته فکری است که آدم نقطه‌ای را پیدا کند و بگوید از این بالاتر ممکن نیست انسان حرکت کند؛ نه. انسان در حرکت خود بی‌نهایت است ـ. امروز به دست خود، خودش را رسوا کرده است.

این لیبرالیسم، همان چیزی است که امروز ماجرای افغانستان و سالهاست مسأله فلسطین را به وجود آورده است. این اومانیسم دروغین غرب، همان چیزی است که پنجاه سال ملت فلسطین را ندیده می‌گیرد و می‌خواهد آن را به کلّی حذف کند. از خودشان سؤال نمی‌کنند که اصلا ملت فلسطین در دنیا وجود داشته یا دروغ است؟ اگر قبول دارید سرزمینی به نام فلسطین وجود دارد، پس کو آن ملت؟ خواستند یک ملت و یک نام جغرافیایی را به کلی از روی کره زمین حذف کنند.

امروز اومانیسم و لیبرالیسم و دمکراسی آن‌ها به اختناق و خفقانی رسیده است که حتی نمی‌خواهند به یک رسانه خارجی اجازه دهند که اخبار افغانستان را پخش کند. این، جریان آزاد خبر از نظر غرب است. این نسخه، رسوا شده و غلط از آب در آمده است؛ در عین حال فلان مسؤول ما که به برکت انقلاب اسلامی عزت و احترامی پیدا کرده و به خاطر اظهار طرفداری از اسلام و امام و انقلاب، ممکن است چهار نفر به او احترامی بگذارند، ناگهان طرفدار لیبرال دمکراسی غربی بشود که نقطه مقابل مردم سالاری اسلامی است.

اصلا مردم سالاری اسلامی و آزادی در اسلام، آن نیست؛ یک حقیقت دیگر است. گاهی چنین مواردی به ندرت پیدا می‌شود.»

«فلسطین از منظرحضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای» در ۴۱۴ صفحه به قلم «سعید صلح میرزایی» تالیف و تدوین و توسط انتشارات «انقلاب اسلامی» در ۲ هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مصداق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
https://mesdaq.ir/?p=70472
مرادیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
ایستادگی در مقابل دشمنان فلسطین و لبنان حتی تا شهادت
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار