حجت‌الاسلام لارگانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

توسعه موشکی مصداق بارز اقتدار دفاعی کشور است/ کارنامه علمی ایران بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشته است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در جنگ تحمیلی با کم‌ترین امکانات جنگی در مقابل بلوک غرب و شرق به پیروزی رسیدیم، گفت: اینکه چند روزی پس از حمله جریان تکفیری به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام (ره)، پایگاه و مراکز نظامی داعش توسط موشک‎های نقطه زن ایران، با خاک یکسان شد، مصداق بارز اقتدار دفاعی کشورمان است.
کد خبر: ۳۲۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ - 12January 2019

/حجت‌الاسلام «سیدناصر موسوی لارگانی» نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به فرا رسیدن جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: عزت ملت ایران از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب است که تا قبل از ظهور و بروز انقلاب، به هیچ وجه در جامعه احساس نمی‌شد؛ چراکه مردم در دوران پهلوی به طرق مختلف تحت فشار رژیم منحوس طاغوت و بیگانگان بودند.

حجت‌الاسلام لارگانی با بیان اینکه حضور مستشاران آمریکایی در کشورمان در دوران قبل از انقلاب و صاحب اختیار بودن آن‌ها در امور کشور یکی از نشانه‌های ذلت، خواری و ضعف حکومت خودفروخته پهلوی بود، افزود: مستشاران آمریکایی علاوه بر تاراج بیت‌المال، ملت ایران را انسانی‌هایی متوحش قلمداد می‌کردند و در ازای حضور در کشورمان مانند تصویب قانون ذلت‌بار کاپیتولاسیون، حق توحش دریافت می‌کردند.

وی ادامه داد: سکوت محمدرضای پهلوی در قبال اقدامات شرم‌آور بیگانگان علاوه بر اینکه بر حکم بردگی او مهر تایید می‌زد، کرامت انسانی و جایگاه اجتماعی مردم کشورمان را به زوال کشانده بود؛ به عنوان مثال اگر فردی از ملت ما به یک نفر از آمریکایی‌‌ها و یا هر بیگانه‌ای که در کشورمان حضور داشت، رفتار مورد قبولی نداشت، به شدیدترین نحو ممکن مجازات می‌شد؛ این درحالی بود که آمریکایی‌ها در برخورد با ملت ایران به هر شکل که دلخواهشان بود، هیچ محدودیت و معذوریتی نداشتند؛ در دوران قبل از انقلاب حتی جایگاه حیوان‌های خانگی آمریکایی‌هایی که در ایران زندگی می‌کردند، از مردم ما بالاتر بود.

این نماینده خانه ملت با توجه به این نکته که ظهور انقلاب اسلامی، کرامت و جایگاه انسانی که برگرفته از فرهنگ غنی اسلام و سبک زندگی ائمه معصومین (ع) است را در کشورمان نهادینه کرد، گفت: اقتدار امروز ایران اسلامی زبانزد عام و خاص است؛ انقلاب اسلامی نه‌تنها چشم طمع بیگانگان به کشورمان را برای همیشه کور کرد، بلکه به قدرتی دست پیدا کرده‌ایم که می‌توانیم از کشورهای مسلمان در مقابل دشمنی‌های نظام سلطه حمایت کنیم که مصداق بارز این امر را در نبرد با جریان تکفیری داعش، تضعیف و نابودی این خبیثه را در عراق و سوریه مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه در زمان قبل از انقلاب، دانشجویان نابغه جرات نداشتند که فکر و ایده‌های خود را به اختراع مبدل کنند، گفت: در زمان پهلوی بنده در دبیرستانی درس می‌خواندم که در آن، محصلی به خاطر اختراع و ابتکار موضوعی که در خدمت‌رسانی به مردم می‌توانست نقش مهمی ایفا کند، دستگیر و روانه زندان شد و در شکنجه‌ها با دریل پیشنایی او را سوراخ کرده بودند تا مبادا فکری به ذهن این محصل نابغه خطور کند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان پهلوی تمام کالاها و اجناس مورد نیاز مردم از خارج از کشور وارد می‌شد، خاطرنشان کرد: ما در زمان طاغوت وارد کننده محض بودیم، در زمینه‌های کشاورزی، صنعت، پوشاک، اقلام دارویی و بسیاری از موارد دیگر به بیگانگان و نگاهمان به دست غربی‌ها بود؛ این در حالی است که امروز نه‌تنها در عرصه کشاورزی به خودکفایی و در عرصه صنعت به قدرت رسیده‌ایم، بلکه بسیاری از کالاهای تولید شده در داخل کشور را به خارج از مرزها صادر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی گفت: زمانی که مستشاران آمریکایی کشورمان را ترک می‎کردند، خطاب به ملت ما می‎گفتند که ما می‌رویم؛ اما با التماس از ما خواهش می‌کنید تا به ایران برگردیم؛ چراکه غربی‌ها بر این عقیده بودند ما نمی‌توانیم از ابزارهایی که تولید ملی نیست و از خارج کشور به ایران وارد شده، استفاده کنیم. به عنوان مثال در زمان پهلوی مهندس پرواز اجازه جا به جایی هیچ بالگردی را نداشت، در حالی که امروز ما در داخل کشورمان و بدون هیچ کمکی از بیگانگان به ساخت بالگرد، موشک و پهپاد مشغول هستیم که این قدرت ما در مخیله غربی‌ها هم نمی‌گنجید.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه در زمان پهلوی نخبگان ایرانی شناسایی و به خارج از کشور برده می‌شدند، گفت: آمریکایی‎ها حضور جوانان نخبه و متخصص کشورمان را تهدیدی بزرگ برای منافعشان می‎دیدند، به همین دلیل آن‌ها را به کشور خود می‎بردند تا از ظرفیت‏‎هایشان برای توسعه و رشد اقتصادی، علمی و پزشکی کشورشان استفاده کنند؛ چراکه می‌خواستند ایران همیشه وابسته به آن‌ها باشد.

نماینده مردم شهرستان فلاورجان با اشاره به پیشرفت‎ها و موفقیت‎های چشم‌گیر در عرصه پزشکی کشور یادآور شد: در زمان پهلوی پزشکان هندی و پاکستانی در کشورمان فعالیت می‎کردند؛ چراکه موانع فراوانی سر راه جوانان ایرانی که به هیچ چیزی جز خدمت‌رسانی به مردم کشورمان فکر نمی‎کردند؛ اما امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان از نظر علمی در رتبه پانزدهم جهان قرار دارد؛ برترین مدال‌آورندگان المپیادهای متعددی که در کشورهای مختلف برگزار می‌شود، ایرانی هستند.

حجت‎الاسلام موسوی لارگانی آمریکا را مسبب اصلی به راه افتادن جنگ تحمیلی دانست و گفت: وقتی که دولتمردان آمریکایی، انقلاب اسلامی را عامل اصلی رشد و توسعه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... کشورمان دانستند، آخرین ضربه خود برای تضعیف انقلاب و نابودی نظام جمهوری اسلامی را راه‌اندازی جنگی نابرابر علیه ایران دیدند که در این نبرد تمام کشورهای غربی و شرقی حامی صدام بودند.

وی افزود: با تمام پشتیبانی‎هایی که از رژیم بعث عراق صورت گرفت، نه‌تنها انقلاب ما مورد تهدید دشمنان قرار گرفت، بلکه مقاومت ما در دفاع مقدس الگوی امروز جبهه مقاومت در منطقه است.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه ما در جنگ تحمیلی با کم‌ترین امکانات جنگی در مقابل بلوک غرب و شرق به پیروزی رسیدیم، گفت: اینکه چند روزی پس از حمله جریان تکفیری به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام (ره)، پایگاه و مراکز نظامی داعش توسط موشک‎های نقطه زن ایران، با خاک یکسان شد، مصداق بارز اقتدار دفاعی کشورمان است که نشان دهنده یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ انقلاب است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار