امام جمعه موقت بوشهر:

«فتنه» ریشه در جهالت دارد

امام جمعه موقت بوشهر گفت: فتنه 2 منشأ اصلی دارد که یکی از آن‌ها منشأ اخلاقی و دیگری ریشه در جهالت دارد.
کد خبر: ۳۲۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ - 12January 2019

«فتنه» ریشه در جهالت داردبه گزارش دفاع پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «حسین دشتی» امام جمعه موقت استان بوشهر در همایش بصیرت اظهار داشت: فتنه 2 منشأ اصلی دارد که یکی از آن‌ها منشأ اخلاقی و دیگری ریشه در جهالت دارد.

وی با بیان اینکه ریشه‌های اختلافات، تفرقه‌ها و فتنه‌هایی که در جامعه ما ظهور و بروز پیدا می‌کند گفت: گاهی دارای منشأ جهالت، دیدگاه‌ها و شبهاتی است که باعث می‌شود کسانی از روی نادانی در یک جبهه جا گرفته، شعار بدهند و جاهلانه به تحلیل بپردازند تا جایی که مبانی دین را برای خود اختراع کرده و مبانی نظام را نیز به گونه‌ی دیگری برای خود تحلیل می‌کنند.

امام جمعه موقت استان بوشهر جهالت را منشأ بسیاری از اشکالات جریانات سیاسی مختلف از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون دانست و تصریح کرد: جهالت در مبانی اعتقادی و دینی، بدعت‌ها و آرای جدید منشأ اختلافات سیاسی جامعه امروز ماست که لازم است جامعه ارزشی ما در مرحله اول با مبانی ارزشی دین آشنایی بیش‌تری پیدا کنند.

دشتی افزود: بعضی‌ها نیز دین را از زندگی حکومتی جدا کرده و معتقد هستند که دین از سیاست جداست، اما عده‌ای دیگر معتقدند که دین از سیاست جدا نیست اما دین حداقلی را در کنار سیاست قبول دارند و می‌گویند که مخالفان این مطلب، دین را برای مردم سخت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار