در جشن پرستاران گمنام صورت گرفت؛

رونمایی از زندگی‌نامه همسران جانبازان بالای ۵۰ درصد در دامغان

کتاب «ترانه‌های رنج» روایت‌گر زندگی‌نامه و خاطرات همسران جانبازان بالای ۵۰ درصد شهرستان دامغان، رونمایی شد.
کد خبر: ۳۲۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ - 12January 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، آیین رونمایی از کتاب «ترانه‌های رنج» روایت‌گر زندگی‌نامه و خاطرات همسران جانبازان بالای ۵۰ درصد شهرستان دامغان، امروز (شنبه) همزمان با سالروز ولادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) در جشن پرستاران گمنام (همسران جانبازان) برگزار شد.

رونمایی از کتاب «ترانه های رنج» در دامغان

خاطرنشان می‌شود، جلد اول کتاب «ترانه‌های رنج»، شامل خاطرات ۱۴ نفر ار همسران جانباز بالای ۵۰ درصد در ۱۴ ترانه و ۲۸۶ صفحه، توسط موسسه فرهنگی هنری ستارگان پرفروغ و به قلم «مجبوبه صادقی» جمع‌آوری و تدوین شده و توسط انتشارات «صریر» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در ۱۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

قسمتی از متن کتاب «ترانه‌های رنج»:

ترانه سوم: معجزه زندگی

روزی، نامه‌ای که قاصد خوشبختی دوستم شده بود به دستم رسید. او با فرستادن یک نامه به آسایشگاه جانبازان شیراز، داوطلبانه همسر جانباز قطع نخاع شده بود و بی‌دریغ چتر مهربانی‌اش را روی آسمان خانه‌ یک جانباز افکنده و صادقانه شریک راهش شده بود. هرچند زندگی‌شان ۶ سال بیشتر ادامه نداشت و آن جانباز بزرگوار به شهادت رسید و مسافر بهشت جاودان شد و دوست من سعادتمند دنیای و آخرت گردید.

من از همان روز‌ها تصمیم خود را گرفته بودم که اگر روزی قصد ازدواج داشتم همسر جانباز شوم.

در حرم امام رضا (ع) نشسته بودم که یک جانباز با ویلچر از مقابلم عبور کرد و همان جا نزد امام رضا (ع) دوباره خواسته‌ام را تکرار کردم و علی‌رغم خواستگاران زیادی که داشتم فقط به مادر آقای قدرت‌آبادی جواب دادم...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار