سیاستمدار لبنانی:

ایران در برابر قدرت‌های بزرگ جهان ایستاد

رئیس حزب دموکراتیک لبنان در استقبال از سفیر کشورمان، نقش حمایتی ایران از مقاومت در مقابله با تروریسم را ستود و به ایستادگی ایران در برابر قدرت‌های جهانی اشاره کرد.
کد خبر: ۳۲۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷ - 12January 2019

ایران در برابر قدرت‌های بزرگ جهان ایستادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «طلال ارسلان» رئیس حزب دموکراتیک لبنان روز شنبه در منزل خود از «سید محمد جلال فیروزنیا» سفیر ایران در لبنان میزبانی کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، ارسلان در این دیدار اعلام کرد: آنچه ما را به ایران مرتبط می‌کند سرنوشت و چشم‌اندازهای مشترک و نیز تکیه ما بر پیروزی‌ها و پروژه‌های مقاومت است که در شرایط سخت آن را محقق کرده‌ایم.

وی در ادامه از نقش ایران قدردانی کرد و افزود: نقش جمهوری اسلامی ایران را که در کنار مقاومت و به صورت مستقیم به مقابله با تروریسم تکفیری و جنگ بین‌المللی در سوریه پرداخت، قدر می‌نهیم، ایران و برادران در مقاومت و در رأس آنها سید حسن نصرالله در لبنان، نقشی بزرگ در حفاظت از وحدت اراضی سوریه، تحقق پیروزی‌ها و شکست هر آنچه با تروریسم تکفیری در ارتباط است، داشتند؛ هدف (این توطئه تکفیری‌ها) فقط سوریه نبود، بلکه تمام امت را هدف قرار داده بودند.

ارسلان تصریح کرد: ما و برادرانمان در جمهوری اسلامی ایران رویکردی واحد داریم، بلکه می‌توانم بگویم ما در هر آنچه از عزت، کرامت و شرافتمان در این امت محافظت می‌کند، تکمیل‌کننده یکدیگر هستیم. قدرت ایران در حمایت از تمام منطقه، حمایت از مقدسات و مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی است که امنیت، تاریخ، فرهنگ، دین و مقدسات ما را تهدید می‌کند؛ ایران در مقابل کشورهای بزرگ در جهان ایستاد؛ هنوز نمی‌فهمم که چرا برخی این امر را ناچیز می‌شمارند؛ این در حالی است که ضرر این موضوع برای کشورهای ما بسیار بیشتر از ضرر آن برای ایران است.

فیرزونیا نیز اعلام کرد در این دیدار درباره روابط دوجانبه، آخرین تحولات سیاسی در منطقه به صورت کلی و پیروزی‌های اخیر محور مقاومت بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد همکاری بیشتر و سازنده میان دو دولت لبنان و ایران میان دو طرف باشیم و با تشکیل دولت جدید لبنان، زمینه مناسب برای تقویت همکاری رسمی میان دو کشور برادر در تمامی زمینه‌ها به وجود خواهد آمد.

سید محمدجلال فیروزنیا به عنوان سفیر جدید ایران در لبنان مردادماه سال جاری (1397) وارد بیروت شد، وی پیش از این نیز عهده‌دار سفارتخانه‌های ایران در مالزی، بحرین و یمن بوده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها