حجت‎الاسلام شیرازی:

رزمندگان فاطمیون اجازه ندادند سنگی از حرم حضرت زینب کم شود

نماینده ولی‎فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: فاطمیون و رزمندگان مدافع حرم اجازه ندادند سنگی از حرم حضرت زینب (س) کم شود.
کد خبر: ۳۲۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸ - 12January 2019

فاطمیون اجازه ندادند سنگی از حرم حضرت زینب کم شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‎الاسلام‎والمسلمین «علی شیرازی» نماینده ولی‎فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران در یادواره شهدای مدافع فاطمیون که امروز شنبه 22 دی ماه همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب (س) در حرم امام (ره) برگزار شد، اظهار داشت: فرشتگان هم نمی‎توانند محاسبه کنند انسان مجاهد چقدر ارزش دارد، هر چقدر انسان در میدان جهاد به خدا نزدیکتر شود اجرش بالاتر است، هر چقدر نیت‎ها خالصانه‎تر شود اجر بالاتر است.

وی با اشاره به سخن رهبری که فرمودند: «اجر شهدای مدافع حرم بالاتر از شهدای دفاع مقدس است» گفت: در دوران جنگ امام تکلیف کردند هر کس می‎تواند به جبهه برود شرایط جامعه ما در آن زمان تبلیغ برای رفتن به جبهه بود اما در این دوران کسی تبلیغ نمی‎کرد، بلکه مانع هم می‎شدند و رزمنده‎ها التماس می‎کردند که اجازه دهند به سوریه بروند.

حجت‎الاسلام شیرازی با اشاره به در کنار هم بودن 2 ملت ایران و افغانستان افزود: زمانی در افغانستان جنگ بود و عده‎ای از ایران به افغانستان رفتند چون ملت مسلمان افغانستان در خطر بودند تکلیف دینی ایجاد می‎کند از ملت افغانستان دفاع شود.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه تصریح کرد: روزی هم از ملت‎های مختلف پای کار آمدند و به سوریه رفتند تا اجازه ندهند یک سنگ از حرم حضرت زینب (س) کم شود این شعار رزمندگان فاطمیون بود. رزمندگان فاطمیون در حرم حضرت زینب (س) مثل باران اشک می‌ریختند و اعلام می‌کردند ما آماده دفاع از حرم حضرت زینب (س) هستیم و امروز در سالروز ولادت حضرت زینب در جوار مرقد حضرت امام دوباره برای بستن عهد و پیمان گرد هم آمدیم.

وی بیان کرد: این ملت‎ها نشان دادند اهل عملند و اجازه نمی‎دهند آسیبی به حرم‎های فرزندان حضرت علی (ع) برسد. این گردهمایی در کنار تجلیل از شهدا، پدران، مادران و همسران شهدا تجدید عهد با اولیای الهی و حضرت زینب (س) است.

حجت‎الاسلام شیرازی با بیان خاطره‎ای افزود: از شهدای فاطمیون که در این لشکر شهید شدند ولی افغانستانی نبودند برادران شهید بختی بودند، زمانی که اجازه حضور ایرانی ها را نمی دادند با شناسنامه افغاستانی به سوریه رفتند و در یک روز در سوریه شهید شدند. مادر این شهیدان می گفت از دوران جنگ 8 ساله هر شهیدی که به مشهد می‌آوردند من به تشییع جنازه می‎رفتم و مادر شهید را می‎دیدم و غبطه می‎خوردم که چرا مادر شهید نمی‎شوم. جنگ تمام شد مادر شهید نبودم تا اینکه 2 فرزندم در سوریه شهید شدند و خبر شهادت فرزندانم را آوردند. سر به روی خاک گذاشتم و الحمدالله گفتم که به آرزویم رسیدم.

وی ادامه داد: آنچه انقلاب را حفظ کرده روحیه ایثارگری خانواده‎هایی است که ترس از مرگ ندارند و فرزندان خود را در راه اسلام می‎دهند. همه این عزت برای ایران و افغانستان مرهون مدیریت و رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی است. ایشان بودند که نگاه ما را به حمایت از دین و ارزش‎های اسلامی تقویت کردند و نگاه انسان ها را به انسانیت، اسلام و  خدا تغییر داده و ایمان‎ها را محکم کردند.

حجت‎الاسلام شیرازی گفت: باید قدردان امام باشیم. اگر امروز امت اسلامی پیوند با دین و ولایت فقیه دارد مدیون امام است. قدردانی از امام این است که خط و فکر امام را بشناسیم و تلاش کنیم تفکرش روز به روز در دنیای اسلام پررنگ‎تر شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار