زنان ایرانی در تمامی عرصه ها در دنیا بی نظیر هستند

گفتگویی کوتاه با جانباز 30 درصد دوران دفاع مقدس جناب آقای رضا یوسفی انجام داده ایم که شما را به خواندن این گفتگوی خواندنی دعوت میکنیم.
کد خبر: ۳۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰ - 01November 2014

زنان ایرانی در تمامی عرصه ها در دنیا بی نظیر هستند

به گزارش دفاع پرس، گفتگویی کوتاه با جانباز 30 درصد دوران دفاع مقدس جناب آقای رضا یوسفی انجام داده ایم که شما را به خواندن این گفتگوی خواندنی دعوت میکنیم.

رضا یوسفی

  لطفا خودتان را معرفی کنید؟
رضا یوسفی هستم ، متولد  07/05/42 از روستای کوسه رز شهرستان آمل

 چند فرزند دارید؟
دو فرزند به نام میثم و حسن  دارم که 25 و 30 سال سن دارند.

رضا یوسفی

 شغلتان چیست؟و چند سال در دوران دفاع مقدس حضور داشتید؟
سابقه سی سال خدمت در فرمانداری آمل و محمودآباد  را دارم و در حال حاضر در بخشداری سرخرود هستم . دو سال خدمت نظام وظیفه دارم و همچنین 4 سال پاسدار بودم که در مناطق جنگی خرمشهر ، آبادان ، دارخیون ، مریوان باغ رنح عثمان ،قله دیزلیٰ کردستان، بانه ، سردشت ، جزیره مجنون ، اهواز حضور داشتم.


 چند بار مجروح شدید و از نحوه جانباز شدنتان بگویید ؟
سه مرتبه  ، که اولین بار در منطقه جزیره مینوی آبادان توسط  نیروهای عراقی با اصابت ترکش و در بار دوم در منطقه ارومیه در نقطه مرزی و در درگیری با اشرار داخلی و خارجی (کومله  جدایی طلب)  با اصابت خمپاره و موج شدید انفجار مجروح  شدم و نیز در بار سوم شیمیایی شدم .در حال حاضر 30 درصد جانبازی دارم و هیچ حقوقی از بنیاد جانبازان دریافت نمی کنم .

رضا یوسفی

نظرتان در مورد نقش زنان در 8 سال دوران دفاع مقدس چیست؟
حضور زنان در عرصه پشت میدان جنگ و همکاری آنان با مساجد و پایگاه ها جهت تهیه امکانات اولیه و ارسال آن ها به منطقه های جنگی مثال زدنی بود. عده ای از بانوان نیز با حضور امدادی خویش نقش اساسی در احیا و کمک مجروحین بوده اند . ضمنا حضور فیزیکی آن ها نیز مثال زدنی بود شیر زنانی که راه حضرت زینب (س) را ادامه می دادند و می دهند .در کل حضور زنان مثال زدنی بود نقش پر رنگی را در عرصه جهادی به نمایش گداشتند ضمنا نکته اساسی حضور آن ها در غیاب شوهران و تربیت صحیح فرزندانی بود که امروز نقش اساسی در جامعه ایفا می کنند زنان ایرانی در تمامی عرصه ها در دنیا بی نظیر هستند و الگویی مناسب برای جهانیان می باشند.


 نظرتان در مورد حجاب چیست؟
حجاب نقش اساسی در جامعه اسلامی ما ایجاد می کند نقشی که سبب می شود جامعه ما بی نظیر باشد زیرا همه افراد جامعه می توانند در کنار حجاب مناسب و قابل قبول ، فضای مناسب و تربیت صحیح خانواده ها ، نقش پر رنگی را ایجاد کنند. یک مثال ساده می زنم کسی درخت بدون برگ را دوست دارد؟ زیبایی درخت به برگ هایش است که درخت را حفظ می کند .حجاب مناسب می تواند زن و دختر را در برابر همه مسائل حفظ کند . زن خالق خانواده است پس باید در این امر تلاش کند و خویش را حفظ کند .

 نظرتان در مورد وضعیت حجاب در آمل چیست؟ در محرم چطور؟
مناسب نیست ، یعنی در شان جامعه اسلامی ما نیست .این نظر شخصی  من است و می گویم حجاب مناسب می تواند حریم زن را حفظ کند همانند دیواری که در منازل کشیده ایم که کسی به حریم ما وارد نشود. البته در این میان مسئولین چه نقشی در ایجاد حجاب مناسب دارند ؟آنها به جوانان ما در مورد نقش حجاب چه ایده ای داده اند؟ امیدوارم مسئولین جلوی این نا اخلاقی ها را بگیرند ، ضمنا باید گفت:  ایام سرور و سالار شهیدان است و امیدوارم گام های مثبتی بر دارنند زیرا حرمت شکنی های زیادی در عزای حسین (ع) صورت میگیرد و سیلی های زیادی به گوش مادرمان زهرا (س)زده می شود.

 نظرتان در مورد جنگ نرم دشمن چیست؟
پیدایش شبکه های ماهواره ای اولین هدف دشمن می باشد .آنها با نفوذ در میان جوانان و نوجوانان می خواهند جامعه ما را از لحاظ فرهنگی  نا امن کنند. به پوشش جوانان نگاه کنید ، کاملا در کارشان حرفه ای عمل کرده اند.اینترنت نیز بی تاثیر نبود و کمک بزرگی به هدف شوم آن ها کرده است ضمنا استفاده نا بجا از تلفن همراه و امکانات آن هدف بعدی دشمن در جنگ نرم بود که دغدغه اصلی مقام عظمای ولایت حیدر زمان حضرت آیت الله خامنه ای نیز می باشد .

رضا یوسفی
لطفا خاطره ای از دوران حضور در جبهه برایمان تعریف کنید؟
یکی از خاطراتم مربوط می شود به در گیری با کومله کردهایی که تحت سازمان مجاهدین خلق در منطقه کردستان حضور داشتند.دقیقا از هفت صبح یکی از روزها تا هشت صبح  روز بعد حداقل ساعتی صد خمپاره سمت نیروهای بسیجی شلیک می کردند که این حجم برایمان عجیب بود . در آن زمان حاج فریدون علیپور فرمانده مقتدر ما با برنامه ریزی صحیح آن ها را در منطقه خفه کرد و آن روز ،روزی بود که من مجروح شدم  و شدت انفجار به حدی بود که از منطقه ای که بودم حدود 15 متر پرتاب شدم .

 نظرتان در خصوص پایگاه فرهنگی مذهبی جنگ و زن چیست؟
به شما که در عرصه جوانی دغدغه جنگ و زنده نگه داشتن شهیدان را همواره دغدغه تان کرده اید خسته نباشید می گویم و امیدوارم همواره به حرمت خون شهیدان در تمامی عرصه های  زندگی شما سید بزرگوار موفق و پاینده باشید و همواره در این عرصه موفق باشید .
 

 حرف پایانی
از حاج خانم ، همسر دلسوز و فداکارم تشکر می کنم که در تمامی مراحل زندگی برایم قوت قلب بود.


منبع:جنگ و زن

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار