رئیس حوزه هنری:

لازمه تکامل منظومه دفاع مقدس پرداختن به نقش پرستاران است

محسن مؤمنی شریف گفت: اگر در منظومه دفاع مقدس به نقش پرستاران پرداخته نشود این منظومه ناقص خواهد بود.
کد خبر: ۳۲۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳ - 12January 2019

سخنرانی رئیس حوزه هنری در مراسم رونمایی از کتاب///لازمه تکامل منظومه دفاع مقدس پرداختن به نقش پرستاران است/ دفاع مقدس هنوز تداوم داردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، «محسن مؤمنی شریف» رئیس حوزه هنری در مراسم شب خاطره «بر بال فرشتگان»، آئین پاسداشت پرستاران ایثارگر و نکوداشت بانوی مبارز انقلابی «بتول خورشاهی» که شامگاه شنبه در مشهد برگزار شد به نقش پرستاران در ایجاد تحول اسرای عراقی اشاره کرد و اظهار داشت: پرستارانی که در دوران دفاع مقدس در بیمارستان­‌ها مشغول به انجام وظیفه بودند در رسیدگی به مجروحین جنگ هیچ تفاوتی بین مجروحین ایرانی و عراقی قائل نبودند و همین برخورد اسلامی آنها باعث تحول مجروحین عراقی شده بود به نحوی که شیفته انقلاب اسلامی شده بودند.

وی افزود: اگر در منظومه دفاع مقدس به نقش پرستاران پرداخته نشود این منظومه ناقص خواهد بود؛ لذا این ضرورت وجود دارد که نقش پرستاران و اهمیت کاری که در دوران دفاع مقدس انجام دادند مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: خوشحالیم از اینکه در راستای پرداختن به نقش پرستاران در دفاع مقدس شاهد برگزاری مراسم نکوداشت مبارز انقلابی «بتول خورشاهی» و آئین رونمایی از کتاب خاطرات این پرستار ایثارگر هستیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: این بانوی مجاهد که اهل انس با قرآن بوده و هست در دوران رژیم طاغوت در پی آن بوده تا با حفظ موازین اسلامی منشاء خدمت به جامعه باشد و علی رغم اینکه گروهی این سیره و منش او را نمی­‌پسندیدند اما قرآن حافظ این پرستار ایثارگر بود.

مؤمنی شریف تصریح کرد: این حقایق برای جوانان امروز بیان نشده است و عده‌­ای به دنبال تحریف تاریخ هستند و به دنبال آن هستند تا از رژیم طاغوت یک چهره زیبا به جامعه معرفی کنند.

وی تأکید کرد: در سایه حکومت طاغوت نمی­‌توان سالم زندگی کرد و به مقام خلیفه الهی رسید. به برکت مجاهدت­‌های افرادی همچون «خورشاهی» بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید؛ لذا باید قدر انقلاب را بدانیم.

مؤمنی شریف در ادامه به ضرورت احصاء خاطرات حجاجی که بعد از حج خونین سال 1366 در زندان­‌های آل سعود به سر می­‌بردند تأکید کرد و بیان داشت: یکی از وقایعی که مورد غفلت قرار گرفته حج خونین سال 1366 است. بازماندگان این حادثه و کسانی که مدتی را در زندان­‌های آل سعود به سر بردند باید خاطرات خود را بیان کنند تا تاریخ این واقعه کامل شود.

این مسئول یکی از ویژگی­‌های برگزاری شب خاطره را فراموش نشدن آرمان­‌ها و یاد شهدا دانست و افزود: در بزنگاه‌­ها و شرایط سختی که کشور با آن درگیر است دفاع مقدس می­‌تواند به مردم و کشور ما کمک کند. هر کس در جهت نشر این فرهنگ قدمی بردارد در راستای حرکتی که حضرت زینب (س) پرچمدار آن بودند گام برداشته است.

مؤمنی شریف در پایان گفت: دفاع مقدس فقط آن هشت سال نبود، بلکه دفاع مردم کشورمان در دفاع مقدس جلوه کرد. مادامی که شهدا، ایثارگران و مجروحین هستند و تا زمانی که دشمنی استکبار در عرصه­‌های مختلف ادامه دارد دفاع مقدس نیز ادامه خواهد داشت و به حول و قوه الهی ما باید از مرسلان دفاع قدس باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها