عبدالجبار کاکایی:

نگاه انسانی در جنگ از زمره رفتارهای بسترساز شعر انقلاب بود

شاعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: نگاه انسانی در سال ۱۳۶۵ در جنگ از زمره رفتارهای بسترساز شعر انقلاب بود که علی‎رغم تسلط نگاه ایدئولوژیک در شعر انقلاب اما همچنان عدم غفلت از نگاه انسانی در شعر به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۳۲۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳ - 13January 2019

نگاه انسانی در جنگ از زمره رفتارهای بسترساز شعر انقلاب بودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین افتتاحیه انجمن شاعران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس «شکوه شعر» شامگاه شنبه، در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

عبدالجبار کاکایی شاعر کشورمان در این مراسم با اشاره به خاطرات یوسفعلی میرشکاک اظهار داشت: خاطرات میرشکاک ثابت می‌کند که شعر انقلاب بسترساز بود و امیدوارم همچنان بسترساز بماند.

وی گفت: نگاه انسانی در سال ۱۳۶۵ در جنگ از زمره رفتارهای بسترساز شعر انقلاب بود که علی‎رغم تسلط نگاه ایدئولوژیک در شعر انقلاب اما همچنان عدم غفلت از نگاه انسانی در شعر به چشم می‌خورد.

این شاعر در توضیح غزلی گفت: به تاسی از آن فضای غزلی گفتم که حکایت زبان حال مادری است که با قاب عکس فرزند شهیدش صحبت می‌کند.

به شوق خلوتی دگر که روبراه کرده ای

تمام هستی مرا شکنجه گاه کرده ای

محله مان به یمن رفتن تو روسپید شد

لباس اهل خانه را ولی سیاه کرده ای

چه روزها که از غمت به شکوه لب گشوده ام

و نا امید گفته‌ام که اشتباه کرده‌ای

چه بارها که گفته‌ام به قاب عکس کهنه‌ات

دل مرا شکسته ای! ببین! گناه کرده ای

ولی تو باز بی صدا، درون قاب عکس خود

فقط سکوت کرده ای، فقط نگاه کرده ای

علی‌اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یوسفعلی میرشکاک، علیرضا قزوه، حسین اسرافیلی، رضا اسماعیلی، عبدالجبار کاکایی، محمود اکرامی‌فر، سعید بیابانکی، علی‌محمد مودب و مصطفی محدثی‌خراسانی در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها