ادعای آیزنکورت درباره تحرکات ضد ایرانی صهیونیست‌ها در سوریه

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این رژیم از سال ۲۰۱۷ حملات متعددی را علیه اهداف ایرانی در سوریه انجام داده است.
کد خبر: ۳۲۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ - 13January 2019

ادعای آیزنکورت درباره تحرکات ضد ایرانی صهیونیست‌ها در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، زنرال «گادی آیزنکورت» رئیس ستاد ارتش اسرائیل در مصاحبه با نیویورک تایمز مدعی شد: اسرائیل از سال ۲۰۱۷ به این سو به هزاران هدف ایرانی در سوریه حمله کرده است.

ژنرال آیزنکوت که به زودی بازنشسته خواهد شد، جزئیاتی در مورد عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در خاک سوریه منتشر کرده که رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند؛ این برای نخستین بار است که عملیات‌های ارتش به این شکل بیان می‌شوند.

آیزنکوت می‌گوید: کابینه اسرائیل دستور حمله مستقیم به اهداف ایرانی را در ژانویه سال ۲۰۱۷ صادر کرده است؛ هر چند اسرائیل از آغاز جنگ داخلی سوریه به کاروان‌ها و اهداف متعلق به حزب‌الله لبنان حمله کرده بود، اما به گفته ژنرال اسرائیلی تا سال ۲۰۱۷ نیرو‌های ایرانی مستقیما هدف حملات نبودند.

وی در مصاحبه با نیویورک تایمز می‌گوید: ارتش اسرائیل پس از مشاهده تغییرات در استراتژی ایران در سوریه، تصمیم به حمله مستقیم به اهداف ایرانی می‌گیرد.

آیزنکورت در ادامه ادعا‌های خود گفت: ما متوجه تغییراتی چشمگیر در راهبرد ایران شدیم. رویکرد آن‌ها این بود که نفوذ گسترده‌ای در سوریه بکنند و دست به برپایی نیرویی صد هزار نفری از شیعیان پاکستان، عراق و افغانستان بزنند. آن‌ها در هر پایگاه هوایی سوریه، پایگاه‌های اطلاعاتی و پایگاه هوایی ایجاد کردند.

آیزنکوت ادامه داده است که در پی صدور اجازه از سوی کابینه ما به هزاران هدف حمله کردیم بدون این‌که مسئولیت آن را بپذیریم و یا خواستار پذیرش آن از سوی دیگران شویم.

در بخشی از مصاحبه آیزنکوت با نیویورک‌تایمز ادعا شده در ماه مه سال ۲۰۱۸، پس از حملاتی شدید، ایران تصمیم می‌گیرد، دست به تلافی بزند و بیش از ۳۰ موشک به سوی اسرائیل پرتاب می‌شود، اما هیچکدام به اسرائیل نمی‌رسند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار