فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام:

برگزاری یادواره شهدا درس ایثار و ازخودگذشتگی را به جوانان می‌دهد

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا، این پیام ایثار و ازخودگذشتگی را به نسل آینده منتقل می‌کنند و جوانان از این گونه مراسمات درس‌ها یاد می‌گیرند و راه و رسم شهدا ادامه دارد.
کد خبر: ۳۲۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ - 13January 2019

برگزاری یادواره شهدا درس ایثار و از خود گذشتگی را به جوانان می دهدبه گزارش دفاع پرس از ایلام، «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در دیدار با سران، معتمدان، مصلحان و اعضای ستاد مردمی یادواره شهدای بخش چوار «ایل ارکوازی» ضمن تجلیل از رشادت های این ایل بزرگ در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مرزداری و ولایتمداری مردم فهیم و بصیر بخش چوار بر هیچکس پوشیده نیست.

وی با اشاره به حادثه زمین فوتبال چوار ادامه داد: بعد از آن که دشمن نتوانست در درگیری رو به رو با رزمندگان اسلام کاری را از پیش ببرد لذا حادثه تلخ زمین فوتبال چوار را رقم زد؛ این حادثه که از درماندگی دشمن بود، قلب رزمندگان اسلام را به درد آورد.

شاکرمی افزود: در این حادثه تلخ، خون های بسیاری از عزیزان ما در این منطقه ریخته شد؛ اگر چه در دنیا شبیه چنین وقایعی از جمله سقوط هواپیمایی حامل بازیکنان وجود داشته، اما حادثه زمین فوتبال چوار در یک فضای بسیار مظلومانه و در مقابل چشم خانواده‌های شهیدان اتفاق افتاد که دریایی از خون را به پا کرد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام عنوان کرد: اگر شهر چوار هیچ شهیدی را در راه انقلاب و نظام نداده بود و فقط صرفاً و صرفا حادثه زمین فوتبال چوار در آن اتفاق می‌افتاد، ظرفیت تبدیل شدن به شهر «شهید و شهادت» را داشت.

وی در ادامه با تاکید بر برگزاری یادواره های شهدا گفت: شهدا با تقدیم جان خود، امنیت و افتخار در این برهه حساس را برای ما به ارمغان آورده و امنیت و آسایش کنونی مرهون مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های آنها است.

شاکرمی افزود: مظلومیت شهدای امروزه با برپایی یادواره‌های شهدا به خوبی قابل درک بوده و این وظیفه ما است که از خون این عزیزان حراست کرده و نگذاریم پایمال شود.

شاکرمی گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا این پیام ایثار و ازخودگذشتگی را به نسل آینده منتقل می‌کنند و جوانان از این گونه مراسمات درس ها یاد می‌‌گیرند و  راه و رسم شهدا ادامه دارد.

در این دیدار تعدادی از حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را ارائه و آمادگی لازم را جهت هرگونه همراهی و همکاری در زمینه‌های مختلف اعلام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار