مسئول بسیج هنرمندان لرستان خبر داد؛

برگزاری جشنواره ملی «سرودهای حماسی و آواهای انقلابی» در لرستان

«فریدون کریمی والا» گفت: آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی «سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی» ۲۵ دی‌ماه در استان لرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ - 13January 2019

برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره ملی «سرودهای حماسی و آوهای انقلابی» در لرستانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «فریدون کریمی والا» مسئول بسیج هنرمندان لرستان، امروز (یک‌شنبه) در نشست خبری، از برگزاری چهارمین جشنواره ملی سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی در استان لرستان خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در راستای اهداف متعالی انقلاب و بیداری اسلامی شکل‌گرفته و بنا به تدابیر و فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: «امروز نیاز به گروه‌های سرود داریم»، سپاه حضرت ابوالفضل (ع) همت کرد و این جشنواره ملی را در استان لرستان برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: جشنواره ملی سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی در سه بخش کار خود را انجام می‌دهد و این جشنواره در راستای حمایتی، رقابتی و اجرای موسیقی شب‌های انقلاب برگزار می‌شود که در بخش حمایتی بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است؛ بیشترین آثار ارسالی به جشنواره متعلق به استان لرستان بوده و ۲ اثر از لرستان به مرحله بعدی جشنواره راه یافته است.

کریمی والا با بیان این‌که برای نخستین‌بار قسمتی در سایت پیش‌بینی‌شده که مردم آرا خود را ثبت کردند، اظهار داشت: بیش از ۶۲ اثر در بخش حمایتی پذیرفته شد که هدایا و لوح سپاس به برگزیدگان اهدا خواهد شد و در بخش رقابتی نیز ۳۲ اثر به بخش رقابتی و ملی راه پیدا کرده است.

مسئول بسیج هنرمندان استان لرستان با تأکید بر این‌که به گروه‌های برتر رقابتی که در ۲ روز ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه ارائه کار می‌دهند هدایای نقدی و لوح سپاس اهدا خواهد شد، اضافه کرد: همچنین نفرات اول تا سوم به‌عنوان گروه‌های برتر و شاخص در طول سال در مسابقات ملی و فراملی اجرا خواهند داشت که یکی از دستاورد‌های جشنواره محسوب می‌شود.

وی گفت: در بخش موسیقی شب‌های انقلاب نیز طی چهار شب اجرای برنامه توسط هنرمندان و گروه‌های سرود ملی و محلی را داریم، همچنین شب ۲۴، ۲۵ و ۲۶ و ۲۷ دی نیز اجرا خواهیم داشت.

کریمی والا افزود: آیین افتتاحیه این جشنواره، ۲۵ دی‌ماه ساعت ۹ صبح در تالار «ماه» حوزه هنری برگزار خواهد شد و هنرمندان، عموم مردم و مهمانان کشوری نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

مسئول بسیج هنرمندان استان لرستان با بیان این‌که تغییر در موازنه عرصه موسیقی مبتنی بر تحقق منویات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید سرود‌های انقلابی است، اظهار داشت: شناسایی و معرفی بسیجیان هنرمند، خلاق و استعداد‌های هنری انقلاب اسلامی، کمک به فرآیند تولید به‌صورت تلفیقی دانش، اندیشه و استعداد فطری مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی در ادامه از بر گزاری کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌هایی با حضور اساتید مجرب و نام‌آشنای سطح ملی خبر داد و یاد آورشد: در جشنواره سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی، محور‌هایی را دنبال می‌کنیم، همچنین تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی، اردو‌های جهادی و نهضت خدمات‌رسانی نیز مطرح است.

کریمی والا افزود: امسال بیش از ۱۰ سفر به مناطق کمتر برخوردار حاشیه‌های شهر و مناطق روستایی را در دستور کار داشتیم که انجمن‌های هنری ما ارائه خدمت داشتند؛ اردو‌های جهادی بصیرت و میثاق امت و ولایت از اهداف ماست.

وی، اقتدار ملی، الگوی پیشرفت انقلاب اسلامی، فرهنگ مقاومت و دفاع از سبک زندگی ایرانی اسلامی را از محور‌های این جشنواره برشمرد و گفت: با توجه به موضوع جشنواره، محور توجه به مقاومت و مقابله با اندیشه‌های تکفیری و وهابی است، همچنین استکبارستیزی و جهانی‌سازی، دفاع از مظلوم و مردم ستم دیده فلسطین نیز جز محور‌های موضوعی جشنواره است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار