دفاع پرس بررسی می‌کند؛

سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر در قبال اقدامات جنون آمیز نتانیاهو

عدم پاسخگویی شفاف نهاد حقوق بشری و سازمان ملل در خصوص جنایات ددمنشانه صهیونیست‌ها قابل هضم نیست و اگر توجه داشته باشیم؛ لابی صهیونیسم نهاد‌های حاکمیتی کشور‌های غربی را از پاریس تا واشنگتن در چنبره خود گرفته است.
کد خبر: ۳۲۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ - 14January 2019

سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر در قبال اقدامات جنون آمیز نتانیاهوبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، هواپیما‌های ارتش اسرائیل شامگاه پنجشنبه هفته گذشته مناطق گسترده‌ای از حومه دمشق، پایتخت و قنیطره در جنوب سوریه را مورد حمله قرار دادند.

در همین خصوص خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش کرد پدافند هوایی این کشور شامگاه پنجشنبه با شلیک به سوی اهداف دشمن در آسمان حومه دمشق، آن‌ها را سرنگون کرده‌اند.

این منبع خبری رسمی بدون ذکر جزئیات بیشتر نوشته است دشمن نتوانست هیچکدام از اهداف خود را در این حمله محقق کند.

بنا بر این گزارش، درگیری در آسمان منطقه الکسوه، در حومه جنوبی دمشق روی داده است.

با این حال خبرگزاری فرانسه به نقل از رامی عبد‌الحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش کرد صدای چندین انفجار مهیب در جنوب سوریه و در منطقه قنیطره به گوش رسیده است. بنا بر این گزارش، انبار مهمات حزب‌الله لبنان در سوریه هدف این حملات بوده‌اند.

از سوی دیگر سخنگوی ارتش اسرائیل گزارش خبرگزاری ریانوستی روسیه درباره ساقط شدن یک فروند جت جنگنده این کشور در آسمان سوریه را تکذیب کرد.

دقایقی پس از انتشار خبر درگیری در آسمان دمشق، خبرگزاری رویانوستی روسیه به نقل از مقام‌های ارشد نظامی سوریه گزارش داد که پدافند ارتش عربی سوریه یک هواپیمای نظامی و چهار موشک ارتش اسرائیل را در آسمان رهگیری و ساقط کرده است.

روزنامه هاآرتص هم به نقل از منابع ارتش خبر داد: سوریه به سوی بلندی‌های جولان موشک شلیک کرده است.

شبکه خبری i24 اسرائیل گزارش کرد یک جسم فلزی در جولان تحت کنترل اسرائیل فرود آمده است. به گفته این منبع ارتش اسرائیل تحقیق در این باره را آغاز کرده است.

پس از سقوط یک فروند هواپیمای روسی در منطقه لاذقیه سوریه در سپتامبر ماه گذشته، روسیه سامانه دفاع موشکی اس300 را به سوریه منتقل کرد. از آن زمان تاکنون، این نخستین حمله گسترده اسرائیل به خاک سوریه به شمار می‌رود.

به واسطه چند هفته از توئیت دونالد ترامپ مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه که آن هم نه به واسطه داشتن حس نوع دوستی تاجر نیویورکی بلکه به خاطر کاستن از هزینه‌های سرسام آور مالی، نتانیاهو دوباره به جهانیان نشان داد که ساکنان سرزمین‌های اشغالی یک جنایتکار روانی را بر منصب نخست وزیری رژیم غاصب اسرائیل، به نظاره نشسته‌اند.

سوالی که سال‌هاست اذهان افکار عمومی با وجدان را در سرتاسر جهان به خود مشغول ساخته این است که به راستی مدعیان همیشگی حقوق بشر چرا در برابر جنایات ددمنشانه رژیم غاصب اسرائیل علیه مردمان مظلوم فلسطین، لبنان و این اواخر سوریه سکوت کرده و لب از لب باز نمی‌کنند؟

هرچند که دوران بالیدن صهیونیست‌ها به افسانه سرایی نبرد شش روزه با اعراب سال‌هاست که به سر آمده و آن‌ها حتی نمی‌توانند بیش از ۴۸ ساعت در جنگ غزه مقاومت کرده بدون آن که درخواست آتش بس سردهند، ولی خلق و خوی تجاوزکارانه مقامات عالی رتبه اسرائیلی مانند نتانیاهو مایه رسوایی و سرافکندگی تمامی نهاد‌های حقوق بشری در جهان است.

چگونه است که مدافعان فلسطینی و لبنانی در ایستادگی همیشگی برابر حملات جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس از سوی مدعیان حقوق بشر محکوم به اعمال تروریستی می‌شوند، ولی رهبران بزرگترین دولت تروریستی جهان هر زمان که اراده می‌کنند بدون هیچ دلیلی «یا به قول طنزپردازان هربار که با همسران‌شان دعوا می‌کنند» مشروعیت پرتاب ده‌ها موشک به سرزمین‌های همسایه اسرائیل را داشته و دارند بدون این که یک نفر از همین آقایان سیاستمدار جهانی جرأت کند از آنان بپرسد که چرا و به چه حقی؟

البته عدم پاسخگویی شفاف نهاد حقوق بشری و سازمان ملل در خصوص جنایات ددمنشانه صهیونیست‌ها چندان قابل هضم نیست، اگر توجه داشته باشیم که لابی صهیونیسم همچون «مار بوا» نهاد‌های حاکمیتی کشور‌های غربی را در چنبره خود گرفته از پاریس تا واشنگتن.

علی الحال در چرایی حمله گسترده هواپیما‌های رژیم صهیونیستی به سوریه که پس از توئیت ترامپ مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از سرزمین شامات افزایش هم یافته به 2 نکته خواهیم رسید:

اول، ارسال پیام صریح به رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا که خودش این روز‌ها با مصیبت تعطیلی دولت فدران دست به گریبان است در نارضایتی شدید مقامات صهیونیست از تنها ماندن در جبهه تجاوزگری منطقه‌ای و دوم، ارسال پیام به ایران که اسرائیل سوریه را حیاط خلوت خود به حساب آورده و اجازه حضور بی‌دردسر به تهران را بیخ گوش مرز‌های خود نخواهد داد.

در تحلیل اول نتانیاهو موفق شده چرا که پمپئو همین دیروز برای چندمین بار اعلام کرد که خروج نیرو‌های آمریکا از سوریه در کوتاه مدت صورت نمی‌گیرد.

اما درباره گزینه دوم نخست وزیر جنایتکار اسرائیل باز هم شکست خورد؛ چرا که اکثر رسانه‌های جهان اعتراف کردند اولا وی به اهداف مد نظر خود در حمله گسترده به سوریه دست پیدا نکرد و ثانیا در ایران برخلاف آمریکا که روسای جمهورش دست بوس ابدی روپرت مرداک‌ها شده‌اند، رهبری هست که در نهایت صلابت بیان می‌کند: اگر اسرائیل درباره ایران مرتکب کوچکترین غلطی شود، جمهوری اسلامی «حیفا و تل ‌آویو» را با خاک یکسان خواهد کرد.

انتهای پیام/ 451

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار