سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

2019؛ سال پهپادهای یمنی است

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تاکید بر پیشرفت قابل ملاحظه صنعت دفاعی این کشور، اظهار داشت که سال جدید میلادی سال پهپادی یمن است.
کد خبر: ۳۲۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ - 13January 2019

2019؛ سال پهپادهای یمنی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن، اعلام کرد که صنعت دفاعی این کشور، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در ساخت پهپاد کسب کرده است و سال جدید میلادی، سال پهپادهای یمن است.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله یمن، وی تاکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به انبار بزرگی از پهپادهای «قاصف 2K» مجهز است و موشک‌های بالستیک مدرنی در اختیار دارد که به زودی از آنها رونمایی خواهد کرد.

وی در آخرین روز سال 2018، طی یک کنفرانس خبری، به ارائه دستاوردهای مهم ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سال 2018 و تبیین عدم جدیت ائتلاف سعودی در پایان دادن به جنگ کنونی در یمن و تداوم نقض آتش‌بس در «الحدیده» پرداخت و تاکید کرد که در صورت تداوم تجاوز به یمن، از سامانه‌های موشکی جدید در سال جدید میلادی رونمایی خواهد شد.

ده روز پس از این وعده، ارتش یمن در پاسخ به تداوم تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، از پهپاد جدید «قاصف 2K»، با حمله به پایگاه نظامیان سعودی رونمایی کرد.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن 10 ژانویه از بهره برداری نوع جدیدی از پهپادهای شناسایی انفجاری موسوم به «قاصف تو کی» اطلاع داد و در این روز ده‌ها نفر از فرماندهان ارشد مزدوران سعودی در عملیات نظامی یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پایگاه «العند» در استان «لحج» کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار