حجت‌الاسلام سعیدی:

دشمن به دنبال تضعیف عناصر قدرت ایران در منطقه است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: هدف دشمنان از فتنه، تضعیف جمهوری اسلامی و محدود کردن قدرت منطقه‌ای ایران است.
کد خبر: ۳۲۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ - 13January 2019

هدف دشمنان محدود کردن قدرت ایران استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «علی سعیدی» در اولین همایش سراسری مدیران ارشد روحانی نیرو‌های مسلح که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۷ به اهدافشان که تضعیف جمهوری اسلامی و محدود کردن نفوذ و قدرت منطقه‌ای ایران بود، نرسیدند؛ لذا همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، ممکن است در سال ۱۳۹۸ دست به فتنه انگیزی جدیدی بزنند.

وی افزود: استراتژیست‌های آمریکا معتقد هستند که اگر کشورشان تا سال ۲۰۲۵ به اهداف خودش نرسد، امپراطوری آمریکا افول خواهد کرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا راهکار‌های رؤسای جمهوری آمریکا در سنوات گذشته برای رسیدن به اهداف سلطه‌جویانه این کشور را متفاوت دانست و عنوان کرد: بوش، راهبرد حضور نظامی در منطقه با هدف مهار قدرت ایران، اوباما بکارگیری قدرت هوشمند در مهار، تضعیف و در نهایت از بین بردن قدرت ایران با استفاده از ابزار حذف قدرت هسته‌ای، نفی قدرت منطقه‌ای و عدم حمایت از حزب الله و حماس و ترامپ نیز عناصر قدرت در ایران را که انسجام ملی، قدرت منطقه‌ای، عمق راهبردی، قدرت دفاعی و قدرت انرژی ما است، هدف قرار داده و در زمینه تضعیف آن‌ها کار کرده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: نعمت رهبری هوشمند و با تدبیر، حضور به موقع مردم در جا‌هایی که نیاز به حضور آن‌ها بوده مانند حماسه نهم دی، جوهره انقلابی ارکان نظام، ظرفیت‌های آفندی و پدافندی بسیار قوی ایران اسلامی، تجربه دفاع مقدس، نیرو‌های مسلح مکتبی و در اختیار داشتن بخش مهمی از انرژی مورد نیاز دنیا از ارکان و عناصر مهم شکل‌دهنده قدرت راهبردی ایران اسلام هستند که این موارد مانع از دستیابی آمریکا به اهدافش شده‌اند.

وی در ادامه، فتنه را به دو نوع سخت و نرم تقسیم کرد و گفت: فتنه نیز مانند جنگ به دو شکل سخت و نرم تقسیم می‌شود که دشمن در فتنه نرم عقاید انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و منجر به فتنه سخت که درگیری فیزیکی و حضور در میدان تهاجم علیه نظام است، می‌شود مانند آنچه در جریان انتخابات سال ۱۳۸۸ اتفاق افتاد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: دشمن می‌خواهد اهداف آن‌ها را که تغییر نظام مقدس جمهوری اسلامی است، همسو کند؛ مانند جریان فتنه ۸۸ که دشمن خارجی از بیرون فتنه و آشوب‌های داخلی را حمایت می‌کرد و بعضی از عناصر داخلی هیچ‌گاه آن را محکوم نکردند.

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: آمریکا با بحرانی جلوه دادن شرایط کشور به دنبال تغییر ضرورت‌هاست و در نظر دارد اولویت‌های کشور را آن‌طور که خود می‌خواهد به مردم ما القا کند؛ در بین برخی مسئولان ما نیز انفعال دیده می‌شود در حالی که باید با شجاعت و صراحت، مردم را نسبت به اولویت‌های اصلی نظام و انقلاب هوشیار کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار