رقابت 20 سریال در بخش نمایشی؛

جزئیات پنجمین جشنواره جام جم اعلام شد

دبیر پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم جزئیات این دوره از جشنواره را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۲۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ - 13January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از فارس،‌ نشست خبری پنجمین دوره از جشنواره تلویزیونی جام جم صبح امروز (یکشنبه ٢٣ دی ماه) با حضور مسعود احمدی افزادی دبیر این دوره از جشنواره، حمید خواجه نژاد دبیر کمیته اطلاع رسانی جشنواره و نمایندگان رسانه‌های جمعی در سالن جلسات ساختمان معاونت سیما برگزار شد.

در این جلسه احمدی افزادی با اشاره به اینکه سال گذشته حرکت بزرگی انجام شد و آثار متعددی در حوزه‌های نمایشی، پویانمایی، مستند و مسابقه مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: جشنواره سال گذشته فتح الباب دوباره برای حرکت و دورخیز سیما برای عرضه دوباره آثار خودش از منظر جشنواره به مخاطبان و جامعه بود.

وی ضمن اشاره به تجربه غنی سال گذشته و حضور مدیران متخصص در حوزه سیما آن هم در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: مردم و جامعه خواهان تولیدات جذاب و فاخر سیما هستند و می‌طلبد تمامی حوزه‌های سیما جشنواره‌ای کیفی‌تر در مقایسه با سال‌های گذشته را تدارک ببیند.

وی در ادامه گفت: جشنواره امسال با تنوع کمیسیون‌ها به بخش‌های نمایشی، مسابقات، مستند، پویانمایی، آگهی‌ها و تبلیغات تلویزیونی، دوبلاژ و آماده سازی، فضای مجازی و بازار تلویزیونی می‌پردازد و مجموع این‌ها به ما این نوید را می‌دهد که در کنار کمیسیون انتخاب مردمی، امسال، تلویزیون نمره بهتری از مردم بگیرد.

پنجمین جشنواره جام جم مهرماه امسال با دستور معاون سیما آغاز به کار کرد. دبیر جشنواره مشخص شد و در دو بخش انتخاب آثار و داوری آغاز به کار کرد.

دبیرجشنواره جام جم در ادامه گفت:شبکه‌های مختلف سیما با مدیریت مدیران به عنوان روسای کمیته‌ها حضور فعالی در جشنواره دارند. آثار تا ابتدای دیماه به صورت فشرده و دقیق و بررسی شدند.

مدیر شبکه آموزش در ادامه توضیح داد: یکی از وجوه تمایز این دوره از جشنواره جامعیت برنامه‌ها و آثار جشنواره نسبت به دوره‌های قبل است. سال گذشته در چهار بخش رقابت داشتیم، اما امسال با قرین شدن جشنواره با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و با تصویب شورای سیاست گذاری مقرر شد جشنواره در ابعاد گسترده تری برگزار شود.

وی افزود: امسال علاوه بر بخش‌های مستند، سریال، پویا نمایی، مسابقه، کمیسیون‌های دیگری اضافه شدند، کمیسیون برنامه‌های ترکیبی که بخش عمده‌ای از برنامه سازان در این حوزه برنامه خواهند ساخت.

احمدی افزادی گفت: این جشنواره فرصتی است برای برنامه سازان تا در حوزه‌های اجتماعی، ورزشی، معارف، خانواده سلامت، کودک و نوجوان آثار خود عرضه کنند.

وی گفت: رئیس کمیسیون نمایش، رئیس مرکز سیما فیلم اقای کرمی و قائم مقام او جانشین او در کمیسیون است، دبیر کمیسیون مستند سلیم غفوری مدیر شبکه مستند، دبیر کمیسیون مسابقات محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، دبیر کیمسیون پویا نمائی آقای لیوانی رئیس مرکز صبا و دبیر کمیسیون برنامه‌های ترکیبی مجید زین العابدین مدیر شبکه یک سیما است.

احمدی افزادی با بیان اینکه رسانه ملی در فضای برودبند هم حضور دارد، در این حوزه صاحب کار‌های فاخری است، مدیریت این بخش را آقای فرزین فر برعهده دارد، افزود: نکته مهم در پنجمین دوره جشنواره جام جم حضور مردم است، کمیسیون انتخاب مردمی با حضور مردم رنگ خواهد گرفت، این بخش با شعار دیده میشوید و با دبیری آقای رمضان نژاد مدیر شبکه ۵ سیما کار می‌کند.

دبیر پنجمین جشنواره جام جم در ادامه گفت:کمیسیون آگهی‌ها و تبلیغات تلویزیونی دیگر کمیسیون جشنواره است، در این بخش باید به محتوای آگهی‌ها و قالب آن‌ها توجه کنیم. این کمیسیون با دبیری آقای مهدوی مهر، مدیر کل بازرگانی سازمان فعالیت خواهد کرد. کمیته بازار از نوآوری‌های سیما است.

وی توضیح داد: کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات با مدیریت آقای خواجه نژاد مدیر روابط عمومی سیما فعالیت خواهد کرد، در واقع هر کدام از مدیران ارشد عهده دار بخش‌های مختلف شده‌اند، شورای سیاست گذاری جشنواره با مشارکت مدیران به بررسی آثار جشنواره خواهند پرداخت.

احمدی افزادی گفت: در مجموع ۴۱۴ اثر در کمیسیون‌های ۱۱ گانه به جشنواره رسیده‌اند، ۲۹ اثر در بخش مسابقه (شامل مسابقات استودیویی، تلفنی و میدانی)، در بخش پویا نمائی ۴۵ اثر، (۳۱ اثر از مرکز صبا و باقی از سایر شبکه ها)، ۶۸ اثر از ۱۴ شبکه، در موضوعات اجتماعی، معارف، کودک و نوجوان و ورزشی به جشنواره رسیده است.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه فضای مجازی در دو بخش شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ۵۱ اثر در مرحله داوری قرار دارند. کمیسیون دوبله یکی دیگر از کمیسیون‌های جذاب است که حوزه متنوعی دارد، ۸۸ اثر از میان ۲ هزار و ۲۰۰ اثر در این بخش به مرحله داوری راه پیدا کرده که در بحث صدایی مناسب، ترجمه، انتخاب اثر و کیفیت مورد داوری قرار می‌گیرند.

در کمیسیون مستند از ۱۳ شبکه ۳۹ اثر، کمیسیون نمایش ۲۰سریال، (در این کمیسیون برای هر شبکه ۴ سهمیه در نظر گرفتیم و شبکه‌های یک، دو، سه، چهار و پنج سیما و همچنین نسیم شرکت کردند) ۲۰ اثر به مرحله بعدی راه پیدا کرده است.

احمدی افزادی خبر داد: در حوزه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۷۰اثر ارزیابی شده است. کمیسیون انتخاب مردمی قرار است در هفته ابتدایی اسفند ماه در تالار وزارت کشور برگزار شود. دوم اسفند ماه برگزیدگان بخش انتخاب مردمی معرفی می‌شوند. خیابان جام جم شبکه ۵ در روز‌های منتهی به جشنواره مردم را در انتخاب بهترین سریال و برنامه برتر سیما، برنامه ترکیبی، مجریان، بازیگران مرد و زن کمک خواهد کرد.

مدیر شبکه آموزش توضیح داد: میزان آثار رسیده به جشنواره ۲ برابر بیش از سال گذشته است و اختتامیه جشنواره هشتم اسفند همزمان با میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س) در مرکز همایش‌های صداو سیما برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته مراسم اختتامیه جشنواره طولانی و فشرده بو، افزود: امسال کمیسیون‌های تخصصی پیش از اختتامیه شکل می‌گیرد، صبح و عصر هفتم اسفند در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما نشست‌های تخصصی خواهند داشت، بحث‌ها جمع بندی و نتیجه در اختتامیه ارائه خواهد شد. در نهایت با حضور هنرمندان، شب هشتم اسفند در مراسم برترین‌ها معرفی خواهند شد.

دبیر پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم در پایان گفت: در حال حاضر محصولات رسانه ملی در کشور‌های همجوار به ویژه در کشور‌های شرق دور بازار دارد. در حال تعامل با شبکه‌های معتبر دنیا در حوزه برنامه‌های تولیدی و مستند هستیم. این حرکت مقدمه‌ای است برا بین منطقه‌ای شدن و جشنواره سیما به سوی بین المللی شدن حرکت می‌کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار