مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

عملیات «ظفر 5» اقتدار کشورمان را در اجرای عملیات‌های نفوذی به رخ دشمن کشید

سرهنگ احیامحمد امیری گفت: نتیجه عملیات ظفر 5، اقتدار نیروهای ما را در اجرای عملیات نفوذی در پشت خطوط مقدم نیروهای دشمن به رخ کشید.
کد خبر: ۳۲۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ - 13January 2019

نتیجه عملیات ظفر 5، اقتدار نیروهای ما را در اجرای عملیات‌های نفوذی به رخ دشمن کشیدسرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی به تشریح عملیات ظفر 5 پرداخت و اظهار داشت: ما در طول دوران دفاع مقدس عملیات‎های متعددی داشتیم، برخی از این عملیات‎ها نفوذی و برخی تهاجمی بودند.

وی بیان کرد: بیشترین عملیات‎هایی که به صورت نفوذی توسط نیروهای ما انجام می شد برای ضربه زدن به نیروهای دشمن در پشت خطوط مقدم دشمن در مناطق کوهستانی عراق یعنی کردستان عراق بود.

امیری اظهار کرد: همکاری کردنشینان عراق با رزمندگان ما، پیروزی‎های بسیاری به همراه داشت به همین دلیل عراق، مردم کردنشین کشور خود را تحت فشار قرار داد و آنها را بمباران شیمیایی کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی بیان داشت: در زمان جنگ تعدادی قرارگاه در منطقه کردستان ایران به نام های قرارگاه رمضان، قرارگاه نجف، قرارگاه کربلا وجود داشت که هر کدام از قرارگاه‎‏ها در منطقه ای به اجرای عملیات می پرداختند. در این میان قرارگاه رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1366 با هدف عملیات‎های نفوذی به خاک عراق ایجاد شده بود لذا فعالیت نیروهای این قرارگاه رفتن به خاک عراق در منطقه کردستان عراق بود.

وی عنوان کرد: عملیات «ظفر 5» به صورت تهاجمی در شامگاه 22 دی‌ماه 1366 به صورت محدود و نامنظم با رمز «یا فاطمه‎الزهرا (س)» آغاز شد و توانستیم ضربه سختی به دشمن وارد کنیم و به عمق 200 کیلومتری در پشت مواضع دشمن، واقع در استان‌های «دهوک»، «کرکوک» و «دیاله» نفوذ کنیم.

امیری در خصوص دستاوردهای عملیات ظفر 5 گفت: در این عملیات توانستیم حدود 2 هزار نفر از نیروهای دشمن را در پشت خط مقدم کشته و زخمی کنیم همچنین در این عملیات چندین مرکز مهم نظامی و راهبردی ارتش عراق، حدود 46 دستگاه خودرو سبک و سنگین و هفت دستگاه لودر و بولدوزر را در منطقه منهدم کردیم ‌و دشمن متوجه شد که نه تنها در مواجه در خطوط مقدم با دشمن بلکه در پشت خطوط دشمن نیز قادر به اجرای عملیات نفوذی هستیم و می‎توانیم به نیروهای دشمن ضربه وارد کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در پایان گفت: در این عملیات دشمن نتوانست از خود دفاع کند و در مقابل یک حرکت غافلگیرانه و نفوذی نیروهای ما قرار گرفت و نتیجه عملیات ظفر 5، اقتدار نیروهای ما را در اجرای عملیات نفوذی در پشت خطوط مقدم نیروهای دشمن به رخ کشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها