مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

تبعید امام خمینی به فرانسه مقدمه ای برای تشکیل شورای انقلاب فرهنگی بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی تبعید امام خمینی (ره) به فرانسه را مقدمه‌ای برای تشکیل شورای انقلاب فرهنگی دانست.
کد خبر: ۳۲۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸ - 13January 2019

تبعید امام خمینی به فرانسه مقدمه ای برای تشکیل شورای انقلاب فرهنگی بود/ هایپر نیست/ عکس ندارد/سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس به تشریح تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام خمینی (ره) گفت: یک ماه پس از فاجعه 17 شهریور سال 1357 برای اینکه امام خمینی (ره) با مردم ارتباط نداشته باشد ایشان را به روستای نوفل لوشاتو در فرانسه تبعید کردند.

وی تبعید امام به فرانسه را مقدمه ای برای تشکیل شورای انقلاب فرهنگی دانست و اظهار کرد: این تبعید دست امام را برای هدایت انقلاب باز کرد و مسئولان فرانسوی بر اساس سیاست منفعت محور خود مصلحت را در عدم مقابله با نهضت اسلامی مردم ایران دیدند به همین دلیل در فرانسه امام با یارانشان ارتباط داشتند و به تدریج محدودیت های رفت و آمد یاران امام کم شد و با گسترش رفت و آمد ها و تبادل نظرها، ایده تاسیس نهادی به نام شورای انقلاب فرهنگی به وجود آمد.

امیری عنوان کرد: قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) فرمان تشکیل شورای انقلاب فرهنگی را صادر کردند ولی به دلیل شرایط آن زمان این شورا به طور مخفیانه فعالیت می کرد و هدفشان پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگون کردن طاغوت بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی ادامه داد: در راس شورای انقلاب فرهنگی، امام خمینی (ره) حضور داشتند و اعضای دیگر این شورا شامل شهید مطهری، شهید باهنر و آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

وی تصریح کرد: در تاریخ 22 دی ماه 1357 امام خمینی (ره) طی پیامی موجودیت شورای انقلاب را اعلام کرد و باعث شد رژیم و رسانه های جمعی به شناسایی هویت اعضای این شورا بپردازند ولی پنهانکاری اعضای شورای انقلاب باعث شد تا نه عوامل رژیم موفق به شناسایی آنان شوند و نه رسانه های جمعی اطلاعی از آن به دست بیاورند.

امیری با بیان اینکه ورود امام خمینی (ره) به ایران نیز یکی از برنامه ریزی های شورای انقلاب فرهنگی بود، گفت: امام خمینی در بهشت زهرا (س) سخنرانی کردند و فرمودند: «من تو دهن این دولت می زنم، من به پشتوانه این ملت دولت تعیین می کتم».

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در پایان ساماندهی انقلاب، وارد کردن آخرین ضربه ها به رژیم پهلوی و کمک به اداره کشور را از جمله اهداف تاسیس شورای انقلاب فرهنگی توسط امام خمینی (ره) عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها