نماینده ولی فقیه در استان فارس:

زکات زمینه ساز عدالت در توزیع ثروت می‌شود

آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» با تأکید بر اینکه زکات به عنوان یک واجب دینی باید ادا شده و هزینه‌کرد آن نیز باید دقیقاً بر طبق نظم باشد گفت: زکات به ما کمک می‌کند تا در بحث توزیع ثروت، عدالت تأمین شود.
کد خبر: ۳۲۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷ - 13January 2019

زكات زمینه ساز تأمین عدالت در توزیع ثروت می شودبه گزارش دفاع پرس از شیراز، آیت‌الله «لطف‌الله دژكام» نماینده ولی فقیه در استان فارس، در دومين جلسه شورای زكات استان فارس در سال جاری، با بیان اینكه زكات در نظام توزیع ثروت قرار دارد، اظهارداشت: زكات به ما كمك می‌كند تا در بحث توزیع ثروت، عدالت تأمین شود لذا در یك نگاه بسیار كلان در این قسمت كار هستیم باید به این مسئله دقت كنیم.

آیت‌الله دژكام به تشكیل جلسه شورای زكات اشاره كرد و گفت: شورای زكات برای این تشكیل شده است كه ببینیم چگونه می‌توان زكات را جذب و توزیع كرد در غیر این صورت کارها به صورت سنتی انجام می‌‌شد.

امام جمعه شیراز با بیان اینكه آنچه اكنون با توجه به وضعیت اجتماع به آن نیاز داریم و باید تأمین شود، بسیار فراتر از این عدد و رقمی است كه مطرح شده است، بر لزوم همخوانی تعداد نیازمندان و نیازهای آنان با پرداخت زكات تأكید كرد.

وی با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج گفت: در اینجا خداوند تأكید می‌كند كه زكات پرداخت می‌كنند یعنی مسئولان باید به این مسئله كه زكات پرداخت كنند توجه داشته باشند نه اینكه تنها زكات جمع‌آوری كنند.

آیت‌الله دژكام همچنین با بیان اینكه باید تعریف دقیقی شود كه پرداخت زكات به چه كسی باشد، بر این نكته تأكید كرد كه اگر اجازه ولایی نباشد، هرچه می‌خواهید زكات بگیرید و توزیع كنید، وظیفه شرعی انجام نشده است.

وی با اشاره به اینكه بدون اجازه ولی نمی‌توان زكات را خرج كرد، گفت:‌ زكات به عنوان یك واجب دینی باید ادا شده و هزینه‌كرد آن نیز باید دقیقاً بر طبق نظم باشد و در این خصوص بدون اذن ولی نمی‌توان دخالت كرد و این نكته ظریفی است كه باید همه به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار