مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

جمع‌آوری بیش از ۲۲۳ هزار برگ سند دوران دفاع مقدس در یاسوج

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون حدود ۲۳۳ هزار و ۴۵۰ برگ سند مربوط به دوران دفاع مقدس در این استان جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۳۲۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱ - 13January 2019

جمع‌آوری بیش از ۲۲۳ هزار برگ سند دوران دفاع مقدس در یاسوجسرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در یاسوج، اظهار داشت: تاکنون حدود 233 هزار و 450 برگ سند مربوط به دوران دفاع مقدس در این استان جمع‌آوری شده که از این تعداد جمع‌آوری حدود 96 هزار و 300 سند مربوط به امسال است.

وی افزود: این اسناد شامل طرح‌ها و گزارش‌های عملیاتی، احکام مسئولیت، زندگی‌نامه شهدا، خاطرات شهدا و رزمندگان، متن مصاحبه تاریخ شفاهی و دست نوشته هستند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیش از 12 هزار برگ سند مربوط به دوران دفاع مقدس در استان ساماندهی و کاربرگ‌نویسی توصیفی شده است که از این تعداد حدود سه هزار و 300 سند در سال 97 ساماندهی و کاربرگ‌نویسی شد.

آسمند بیان کرد: جمع‌آوری اسناد مربوط به دوران دفاع مقدس از طریق هماهنگی‌هایی که در کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس استان بین دستگاه‌های مختلف صورت گرفت، انجام شده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از ذخیره‌سازی و نگهداری اسناد دفاع مقدس اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در همه سطوح جامعه است، عنوان کرد: ترویج این فرهنگ در حوزه‌های علمی و آکادمیک می‌تواند بهترین و مؤثرترین نیروی محرکه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان باشد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها