حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

شکل‌گیری محور مقاومت مرهون اربعین است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک هویت اعتقادی و سیاسی را به نمایش می‌گذارد، گفت: اربعین باعث شد که دنیای اسلام از جهل، ذلت و گمراهی خارج شود و نتیجه آن شکل‌گیری محور مقاومت است.
کد خبر: ۳۲۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ - 14January 2019

ابوترابیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی فرد» امام جمعه موقت تهران صبح دوشنبه در آیین اختتامیه اولین پویش فرهنگی هنری «شاهدان حقیقت» که با موضوع اربعین و مدافعان حرم برگزار شد، اظهار داشت: اگر بخواهیم به چند رویداد سیاسی فرهنگی و اجتماعی در نیم قرن اخیر اشاره کنیم، در کنار شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که مهم‌ترین رویداد قرون پیش رو و گذشته است، یکی از رویداد‌های مهم و استثنایی، راهپیمایی اربعین حسینی است.

وی ادامه داد: نزدیک به ۱۴۰۰ سال از حادثه کربلا می‌گذرد، اما امروز می‌بینیم که مردم با پای پیاده در اربعین حسینی حضور می‌یابند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز با تحولات مختلف حضور مردم در اربعین حسینی بسیار معنادار است، گفت: به تعبیر یک روزنامه انگلیسی، اربعین حسینی بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان است و بعنوان نماد قدرت و همبستگی شیعیان تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین یک هویت اعتقادی و سیاسی را به نمایش می‌گذارد،افزود: پیروان مدرسه عاشورا با خلق زیباترین صحنه، همبستگی خود را به دنیا نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه آنچه امروز در دنیای اسلامی می‌بینیم، ترجمه روشنی است از فراز زیارتنامه اربعین خاطرنشان کرد: اربعین باعث شد که دنیای اسلام از جهل، ذلت و گمراهی خارج شود و نتیجه آن شکل‌گیری محور مقاومت است که امروز با قدرت و بالندگی در منطقه در حال فعالیت است.

امام جمعه موقت تهران افزود: آمریکا داعش را خلق کرد تا اینگونه القا کند که پیروان اباعبدالله الحسین (ع) در عراق قدرت ندارند، اما شکست داعش موجب افزایش قدرت دنیای اسلام شد که این قدرت از اربعین و عاشورا الهام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و صد هزار نفر در عراق در تهاجم آمریکایی‌ها و جریان داعش به شهادت رسیدند، گفت: در افغانستان، عراق و سوریه هزار و ۳۰۰ نفر به دلیل آوارگی جان باختند.

وی ادامه داد: دنیای اسلام به این موضوع رسید که نظام سلطه در هر جایی که منافع خود را دنبال می‌کند، کمترین ترحمی برای انسان و انسانیت قائل نیست و دست به فجیع‌ترین قتل‌ها می‌زند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شهدا، ایثارگران و آزادگان رمز پیروزی، امنیت و اقتدار و پایداری عراق، سوریه، لبنان و یمن هستند؛ نقش مدافعان حرم استثنایی و بی‌نظیر است و باید این سرمایه‌ها را حفظ کنیم؛ زیرا ریشه در فرهنگ اندیشه و ایمان دارند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: دنیای استکبار  به منظور ریشه‌کنی این اقتدار، اخلاق، فرهنگ و امنیت مسلمانان را مورد هدف قرار داده است؛ لذا باید در شرایط سخت به ارزش‌های دینی، اخلاقی و انقلابی وفادار باشیم تا بتوانیم قدرت خود را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه مشکلات بسیار سطحی و ابتدایی در کشور ما وجود دارد، افزود: این مشکلات با برنامه‌ریزی بلندمدت حل خواهد شد و باید از داشتن نگاه روزمره به مشکلات دوری کنیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر نگاه ما روزمره بود، امروز ایران، عراق، سوریه و... وجود نداشتند؛ لذا باید نگاه بلندمدت به مسائل داشته باشیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: آن‌هایی که فکر می‌کنند امنیت فقط باید در مرز‌های کشور تأمین شود، نگاهی سطحی و ابتدایی دارند؛ چرا که امروز امنیت ملت‌ها به هم گره خورده است.

وی افزود: آموزه‌های دینی، مبنای عقلانی و واقعیت‌های خارجی ثابت می‌کند که ملت‌های مسلمان دارای یک هویت واحد هستند و اقتدار، امنیت و صلابت آن‌ها با هم پیوند محکمی دارد.

امام جمعه موقت تهران به کشور‌های مسلمان توصیه کرد که با وحدت و یکپارچگی در مقابل دنیای استکبار ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ایران، عراق، سوریه، یمن، بحرین، ترکیه، فلسطین و سایر مسلمانان جهان در کنار هم هستند، گفت: امروز بسیج ایران در کنار حشد شعبی عراق، بسیج سوریه، حزب الله لبنان و نیرو‌های یمن است و این موضوع، غرب را وحشت‌زده کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار