دیده‌بان نفوذی توپخانه ارتش خراسان شمالی در عملیات کربلای 6:

عملیات کربلای 6 با هدف آزادسازی نفت شهر ایران بود

دیده‌بان نفوذی توپخانه ارتش خراسان شمالی در عملیات کربلای 6 گفت: عملیات کربلای 6 به منظور آزادسازی نفت شهر ایران و نفت خانه عراق و همچنین تسلط بر شهر خانقین و تصرف شهر مندلی عراق انجام شد.
کد خبر: ۳۲۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ - 14January 2019

«اسفندیار سلیمانی» دیده‌بان نفوذی توپخانه همراه یگان‌های پیاده مانوری ارتش خراسان شمالی در عملیات کربلای 6 در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در خراسان شمالی به تشریح عملیات کربلای 6 پرداخت و اظهار داشت: این عملیات از تاریخ 23 دی ماه تا 24 دی ماه 1365 در منطقه عملیاتی سومار و نفت شهر انجام شد.

عملیات کربلای 6 با هدف آزادسازی نفت شهر ایران

وی ادامه داد: این عملیات توسط یگان‌های لشکر 88 زاهدان، لشکر 84 خرم آباد، لشکر 77 فیروز خراسان، تیپ 55 هوابرد و لشکر 58 ذوالفقار به منظور آزادسازی نفت شهر ایران و نفت خانه عراق و همچنین تسلط بر شهر خانقین و تصرف شهر مندلی عراق انجام شد.

عملیات کربلای 6 با هدف آزادسازی نفت شهر ایران

سلیمانی با اشاره به اینکه عملیات کربلای 6 یک عملیات آشکار و به منظور فریب دشمن بود، اضافه کرد: در صورت موفقیت آمیز بودن این عملیات از فشار دشمن در جنوب کاسته و پیشروی خودی در منطقه شرق بصره تسهیل می‌شد.

عملیات کربلای 6 با هدف آزادسازی نفت شهر ایران

این رزمنده عملیات کربلای 6 بیان داشت: در عملیات کربلای 6 نیروهای خودی در شکستن و عبور از خط دشمن موفق نشدند و باعث شد این عملیات متوقف شود و در نهایت نفت شهر آزاد نشد و از فشار دشمن در منطقه شرق بصره کاسته نشد.

عملیات کربلای 6 با هدف آزادسازی نفت شهر ایران

وی در پایان خاطره‌ای از «فریدون صادقی» رزمنده استان خراسان شمالی در عملیات کربلای 6 بیان کرد و متذکر شد: در آن زمان خبر آمد که فریدون‌ صادقی شهید گمنام شده اما بعد از مدتی خبری مبنی بر اسیر بودن او و شهادتش اعلام کردند به همین دلیل در گلزار شهدای امامزاده سید عباس (ع) بجنورد مزاری برای او تهیه کردند تا در آن مکان به خاک بسپارند. در سال 1369 آزاده‌ها به وطن بازگشتند که در بین این آزاده‌ها فریدون صادقی نیز حضور داشت و مشخص شد که او شهید نشده است.

اسفندیار سلیمانی اکنون جانشین کانون ارتش در خراسان شمالی و نماینده مجمع بازنشستگان ارتش در استان است.

عملیات کربلای 6 با هدف آزادسازی نفت شهر ایران

اين عکس در منطقه آموزشی اهواز قبل از عمليات کربلای 6 گردان صف تيپ 21 امام رضا (ع) گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار