سردار پورجمشیدیان خبر داد؛

افتتاح ۵۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم کشور توسط سپاه

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: ۲۵ دی‌ماه پنج هزار و ۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی و هزاران طرح اشتغال‌زایی در مناطق مرزی و محروم کشور افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۳۲۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ - 14January 2019

پوربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «علی اکبر پورجمشیدیان» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه در نشست خبری درباره فعالیت‌های محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: فردا پنج هزار و ۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی و هزاران طرح اشتغال‌زایی و ۶۰۰ هزار اقدام غیر عمرانی در مناطق مرزی و محروم کشور از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در مدت زمانی یک سال اخیر (۹۶ تا ۹۷) است، افزود: از سال ۹۴ که این فعالیت‌ها به صورت سازماندهی شده در قالب قرارگاه محرومیت‌زدایی دنبال می‌شود تا سال گذشته، ۲۸ هزار پروژه عمرانی و یک میلیون و ۹۰۰ هزار پروژه فرهنگی و غیر عمرانی را تحویل داده است.

سردار پورجمشیدیان ادامه داد: نیروی زمینی سپاه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخشی از جنوب شرق، بخشی از شرق و شمال شرق کشور مأموریت تأمین امنیت را برعهده دارد؛ لذا سپاه با برعهده گرفتن مسئولیت محرومیت‌زدایی در این مناطق به دنبال آن است تا با رفع بیکاری و محرومیت، زمینه ناامنی را از بین ببرد.

وی با اشاره به خدمات و اقدامات نظام اسلامی در عرصه محرومیت‌زدایی گفت: با وجود اقدامات گسترده سازمان‌های مختلف برای محرومیت ‌زدایی در مناطق مرزی و محروم کشور، همچنان کشور درگیر محرومیت است به نحوی که بیکاری معضلات متعددی مانند قاچاق را به دنبال دارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه امنیت زمانی می‌تواند فراگیر باشد که مردم پایه باشد، تصریح کرد: امروز بخش‌های عظیمی از امنیت مرزی کشورمان توسط نیرو‌های بومی و مردمی که اکثریت آن‌ها اهل سنت هستند تامین می‌شود.
وی خالی شدن مناطق مرزی از جمعیت را به دلیل محرومیت یکی از مسائل مهم و تاثیر گذار بر امنیت دانست و اظهارداشت: به همین دلیل بخشی از فعالیت نیروی زمینی سپاه در جهت ایجاد اشتغال و کاهش مسائل اجتماعی، خدمات درمانی و ایجاد امکانات برای مردم مناطق محروم صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت:توجه به این موضوع باعث شد تا از سال ۹۴ قرارگاه محرومیت زدایی باهدف ساماندهی محرومیت زدایی در این‌نیرو شکل گیرد که با سازمان یافته‌تر شدن اینگونه فعالیت‌های سپاه، دستگاه‌های مختلف نیز مانند کمیته امداد، آستان قدس و بنیاد مسکن، پای کار آمدند و یک همکاری بسیار خوبی در این رابطه شکل گرفت.

سردار پور جمشیدیان تاکید کرد: البته محرومیت زدایی وظیفه سپاه نیست، اما چون سپاه همواره به دنبال خدمت رسانی و کمک به مردم بوده، در این رابطه نیز معتقد است که امنیت پایدار با از بین رفتن محرومیت‌ها شکل می‌گیرد.

وی اظهارداشت: لذا به مجموعه دولت و سایر سازمان‌ها اعلام می‌کنیم آماده‌ایم این بستر و ظرفیت ایجاد شده را در اختیار آن‌ها قرار داده و کمک کنیم تا بتوانند حضور فعال تری در مناطق یاد شده داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در ادامه افزود: چندین بار گزارشی از عملکرد این نیرو در مناطق مرزی و محروم کشور به مقام معظم رهبری ارائه شده که ایشان این اقدامات را مبارک دانسته و گفتند که این کار‌ها ادامه پیدا کند، چون نگاه ویژه‌ای به اقدامات محرومیت زدایی و رفع مشکلات مردم و ایجاد اشتغال در این مناطق دارند.

وی سپس توسعه را زمینه امنیت پایدار دانست و گفت: اقدامات محرومیت زدایی سپاه موجب افزایش وابستگی و صمیمیت مردم محلی و نیرو‌های سپاه شده و در مناطقی مانند کردستان و سیستان که دشمنان به دنبال ایجاد نا امنی بودند با این گونه اقدامات توطئه‌های دشمنان انقلاب شکست خورده است.

سردار پورجمشیدیان همچنین با بیان اینکه امروز با حضور مردم امنیتی مطلوب در مناطق مرزی ایجاد شده و دشمنان نمی‌توانند میان سپاه و مردم شکاف ایجاد کنند، اظهار داشت: در حاشیه مراسم افتتاحیه ۵ هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی و هزاران طرح اشتغال زایی و محرومیت زدایی در مناطق مرزی و محروم کشور نمایشگاهی نیز از تولیدات مردمی در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار