رضا اسماعیلی:

اطلاع‌رسانی ضعیف از شعر فجر/ جشنواره تمام طیف‌ها را زیر چتر خود بگیرد

یک شاعر با تاکید بر اینکه جشنواره شعر فجر هم به مانند فیلم، موسیقی و تئاتر که در این چند دهه برگزار شده ملی و سراسری است، گفت: این جشنواره باید تمام طیف‌های جامعه را زیر چتر خود بگیرد تا آن‌ها نیز انگیزه حضور داشته باشند.
کد خبر: ۳۲۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ - 15January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، رضا اسماعیلی از شاعران کشورمان در گفت‌وگو با فارس درباره جشنواره بین‌المللی شعر فجر به نکاتی اشاره کرد و اظهار داشت: طبیعتا جشنواره شعر فجر پس از چند دوره برگزاری به پختگی و کمال بیشتری رسیده است و هرسال باید شاهد گام‌های رو به جلو در تمام ابعاد باشیم.

وی این پیشرفت را در ابعاد کیفی و کمی مهم دانست و با تاکید بر اینکه در بخش برنامه‌های جنبی و تعداد شرکت‌کنندگان هم باید این رشد دیده شود توضیح داد: شاید در سال‌های آغازین جشنواره انتظار زیادی از آن نمی‌رفت چرا که نوپا و تازه تاسیس بود، اما در حال حاضر به دلیل برگزاری چندین دوره توقعات بالا رفته و متولیان باید تلاش کنند با محفلی شایسته انتظارات به حق را برآورده کنند.

اسماعیلی در بخش دیگر به مسئله اطلاع رسانی و تبلیغات اشاره کرد و با بیان اینکه باید از زمان انتشار فراخوان تا برگزاری جشنواره به شکل کامل اطلاع رسانی انجام شود، گفت: باید تمام مراسم افتتاحیه، اختتامیه و حتی نشست‌ها و برنامه‌های جنبی باید پوشش خبری وسیع داده شود تا هم در جامعه ادبی ایجاد نشاط شود و در نهایت منجر به فرهنگسازی شود.

این شاعر با تاکید بر این مسئله که در بعد تبلیغات و اطلاع رسانی ضعف‌هایی وجود دارد تصریح کرد: بخشی از برنامه‌ها به شکل استانی و تحت عنوان محافل برگزار می‌شود، این برنامه‌ها نیازمند اطلاع رسانی وسیع هستند تا طیفی که مخاطب این برنامه‌ها هستند بدانند این مراسم با چه کیفیتی و در کجا برگزار می‌شود تا چنانچه امکانی فراهم شود در این برنامه‌ها حضور یابند. اما متاسفانه آنگونه که شایسته است عمل نمی‌شود و جشنواره به نوعی مظلوم واقع شده است.

وی افزود: حتی برخی دوستان از نحوه انتشار فراخوان جشنواره، افتتاحیه و اختتامیه هم آگاه نیستند، این برنامه‌ها نیازمند کمیته روابط عمومی قوی است از سوی دیگر باید با خبرگزاری‌ها و صداو سیما تعامل بوجود آید تا فرآیند اطلاع رسانی قوی‌تر شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه جشنواره شعر فجر هم به مانند فیلم، موسیقی و تئاتر که در این چند دهه برگزار شده ملی و سراسری است اضافه کرد: این جشنواره باید تمام طیف‌های جامعه را زیر چتر خود بگیرد تا آن‌ها نیز انگیزه حضور داشته باشند، از سوی دیگر باید زمینه را فراهم کنیم تا جشنواره از حالت جناحی خارج و به جشنواره گسترده ملی و سراسری تبدیل شود. در این صورت رضایت تمام طیف‌ها فراهم می‌شود.

وی در پایان برای متولیان اجرایی جشنواره آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار