غریب‌ آبادی:

تروریسم چالش بزرگ برای جامعه بین‌المللی است

نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: تروریسم، چالشی بزرگ برای کل جامعه بین‌المللی است که پیامدها و مخاطرات آن فراتر از مرزهای منطقه‌ای بوده و خواهد بود.
کد خبر: ۳۲۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ - 15January 2019

تروریسم چالش بزرگ برای جامعه بین المللی است/ایران قربانی تروریسمبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در صفحه توئیترش با اشاره به استانداردهای دوگانه غرب در مبارزه با تروریسم نوشت: از بدو استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران، همواره پدیده شوم تروریسم که با حمایت و پشتیبانی برخی دولت‌های خارجی همراه بوده است، یکی از موارد جدی نقض حقوق اساسی شهروندان ایرانی به خصوص حق حیات، حق صلح و امنیت است.

در ادامه این یادداشت آمده است: طی چند سال اخیر پنج دانشمند هسته‌ای ایران ترور شده‌اند که چهار نفر از آنان به شهادت رسیدند. فقط گروهک تروریستی منافقین ۱۷ هزار شهروند بی‌گناه ایرانی را تاکنون ترور کرده است. با وجود این، گروهک‌های مذکور هنوز در برخی کشورهای غربی آزادانه حضور و فعالیت دارند که این موضوع نشان‌دهنده اتخاذ معیار دوگانه در قبال مسئله تروریسم است. 

نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با بیان اینکه در سال‌های اخیر حملات تروریستی متعددی علیه مرزبانان ایرانی و نیز تعدادی از اماکن فرهنگی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در بیروت، صنعا و پیشاور به وقوع پیوسته است، نوشت: تروریسم از اساسی‌ترین معضلات جامعه جهانی و خطرناک‌ترین تهدیدات علیه حقوق ملت‌ها و ثبات بین‌المللی است.

غریب‌آبادی در ادامه مطلب خود آورده است: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان بزرگ تروریسم معتقد است تروریسم، افراط‌گرایی و مسئله جنگ جویان تروریست خارجی چالشی بزرگ برای کل جامعه بین‌المللی است که پیامدها و مخاطرات آن فراتر از مرزهای منطقه‌ای بوده و خواهد بود.

وی تاکید کرد: ایران از هر اقدامی که منجر به نابودی تروریسم و خشونت‌گرایی افراط‌آمیز شود، حمایت می‌کند.

نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نوشت: جمهوری اسلامی ایران بر این اعتقاد است که اتخاذ رویکرد دوگانه نسبت به کشورها در خصوص مبارزه با تروریسم نه‌ تنها سودمند نیست، بلکه سبب انحراف تلاش‌ها در مبارزه جهانی علیه تروریسم و در نهایت سبب تقویت و رویش بیشتر تروریسم خواهد شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها