حجت‌الاسلام ذوالنوری:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاشی ماندگار و فاخر است/ انتشار 200 عنوان کتاب خاطرات شهدای روحانی در کشور

رئیس کنگره شهدای روحانی کشور گفت: تاکنون ۲۰۰ عنوان کتاب پیرامون خاطرات و زندگینامه شهدا، رزمندگان و ایثارگران روحانی در سراسر کشور، چاپ و منتشر شده است.
کد خبر: ۳۲۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ - 15January 2019

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاشی ماندگار و فاخر است/ انتشار 200 عنوان کتاب خاطرات شهدای روحانی در کشوربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، حجت‌الاسلام «مجتبی ذوالنوری» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه در حال احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قم اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جبهه و دفاع مقدس موضوعی با ارزش، اثربخش، ماندگار، دارای اجر مضاعف و سرشار از معنویت است.

وی افزود: در پرتو این موضوع مقدس، هر قدمی که برداشته می‌شود، ارزشمند و فاخر و با فضیلت خواهد بود و در روز قیامت در زمره صفحات نورانی اعمال افراد به نمایش گذاشته خواهد شد.

ذوالنوری به سابقه و مراحل اولیه ساخت موزه دفاع مقدس تهران اشاره و عنوان کرد: برای مباحث چیدمانی و محتوایی این موزه ۶۵ موضوع در نظر گرفته شده بود که مباحث روحانیت، عقیدتی، سیاسی، تبلیغات و روابط عمومی و عملیات روانی به تبیین حضور و نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اختصاص داشت.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۵ دستگاه و نهاد از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، جهاد کشاورزی، اوقاف، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات، مدارس علمیه، دفاتر ائمه جمعه و ستاد‌های اعزام مبلغ در کار جمع آوری و تدوین آثار مرتبط با موزه همکاری و تعامل داشتند.

رئیس کنگره شهدای روحانی کشور همچنین به فعالیت گسترده ستاد این کنگره در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: از چند سال گذشته تا به حال مطالب پرحجم و قابل توجهی از آثار و مدارک مربوط به شهدای روحانی جمع آوری شده که می‌توان گفت با توجه به فعالیت همسو در مورد باغ موزه دفاع مقدس، در این مورد از نظر محتوا هیچ دغدغه و کمبودی‌ وجود ندارد.

وی افزود: تاکنون ۲۰۰ عنوان کتاب پیرامون خاطرات و زندگینامه رزمندگان و ایثارگران و شهدای روحانی کشور منتشر شده که می‌تواند به همراه سایر آثار شهدای روحانی، در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قم مورد بهره‌برداری محققان و عموم مراجعان قرار گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قم تصریح کرد: راه‌اندازی این مرکز موجب رونق گردشگری مذهبی و ماندگاری بیش از پیش زائران در استان شده و تحولات اقتصادی و فرهنگی فراوانی را در پی خواهد داشت.

ذواالنوری با اشاره به ضرورت توجه به موضوع مخاطب شناسی در چیدمان محتوای موزه تاکید کرد: چیدمان محتوایی و طراحی المان‌ها در موزه دفاع مقدس قم باید در عین جذابیت و در نظر گرفتن تجربیات مختلف، متفاوت از دیگر استان‌ها باشد، زیرا ما شاهد حضور گردشگرانی از ادیان گوناگون در قم هستیم.

«احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز بیان داشت: تدوین دانشنامه و ساخت موزه‌های دفاع مقدس یکی از برنامه‌هایی است که تا پایان برنامه ششم توسعه باید محقق شود و مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم به عنوان یکی از ۶ مرکز استان باقیمانده در دهه فجر امسال به طور همزمان به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین تبیین نقش زنان و روحانیت در دوران انقلاب و دفاع مقدس را از ویژگی مختص موزه استان قم برشمرد و افزود: با توجه به تشکیل کارگروه‌های تدوین و تنظیم مدخل‌های دانشنامه استانی دفاع مقدس شایسته است بخشی از بودجه پژوهشی استان به این موضوع اختصاص یابد.

در این بازدید، هاشمی مدیر پروژه هزار هکتاری بوستان زائر و حاجی رضا مسئول کمیته محتوایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قم توضیحاتی پیرامون مباحث مربوطه ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها