استاد حوزه عنوان کرد؛

ضرورت الگو گرفتن از سیره شهدا

استاد حوزه با بیان اینکه شهدا برای متخلق شدن به فضائل اخلاقی زحمت کشیدند و همین زحمات باعث شد تا خداوند شهادت را به آنها عطا کند، بر تأسی به سیره اخلاقی شهدا برای داشتن جامعه­‌ای اخلاق­‌مدار تأکید کرد.
کد خبر: ۳۲۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ - 15January 2019

ضرورت الگو گرفتن از سیره شهدابه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، محفل انس رزمندگان تخریب تیپ 21 امام رضا(ع) یادبود شهدای این گردان در عملیات «کربلای 5» با حضور پیشکسوتان تخریب و خانواده شهدا امروز در جامعه الحسین مشهد برگزار شد.

حجت­‌الاسلام «مسعود یوسفی» از اساتید حوزه در این مراسم با اشاره به فرازی از نهج البلاغه اظهار داشت: یکی از زیبایی‌های کلام امام علی(ع) این است که ما را از یک عالم ستادی به یک حالت عملیاتی در عالم سلوک خودمان تبدیل می‌کند.

وی افزود: برگزاری مجالس گرامیداشت شهدا صِرف شرکت در این جلسات نیست، بلکه این حضور از این جهت ارزشمند است که ضمن آشنایی با سبک زندگی شهدا این بررسی را داشته باشیم که حساسیت­‌های ما در حوزه اخلاق نسبت به گذشته کمتر یا زیاد شده است.

یوسفی با بیان اینکه دشمن برای حساسیت­‌های ما هزاران برنامه پیش­‌بینی کرده است؛ ادامه داد: شهدا علی رغم اینکه می‌توانستند در شرایط ایده‌­آلی زندگی کنند، اما به خاطر درک حقایقی که بقیه از درک آن محروم بودند سختی را به جان خریدند و پا در میدان مبارزه گذاشتند.

استاد حوزه تأکید کرد: شهدا برای متخلق شدن به فضائل اخلاقی زحمت کشیدند و همین زحمات باعث شد تا خداوند شهادت را به آنها عطا کند.

وی ابراز داشت: حساب کشی از نفس و مدل شهدا زندگی کردن سخت است؛ اما باید سعی کنیم سبک زندگی شهدا را در زندگی خود تبدیل به مدل عملیاتی کنیم تا زندگی اخلاق محوری که سعادت دنیا و آخرت در آن است؛ داشته باشیم. شما پیشکسوتان دفاع مقدس نیز که از دوستان شهیدتان با افتخار یاد می­‌کنید باید سیره آنها را در زندگی خود جاری کنید.

در ابتدای این نشست صمیمی «حسین پورغلام»، «حامد یزدانی» و «عباس دانشور» خاطرات خود را در خصوص عملیات «کربلای5» بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها